خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم تابستان طولانی مطرح کرد:

"تابستان طولانی" کاملا نوستالوژی است

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۰۲

مقام رهبری در یکی از خطبه‌های نماز جمعه گفته بودند روستایی در خراسان وجود دارد که در زمان جنگ همه مردان آن روستا به جنگ رفتند و در این روستا تنها کودکان و زنها باقی مانده بودند و این موضوع ایده‌ای شد که آن را با آقای خزایی فر مطرح کردیم و ایشان هم استقبال کرد.

 ایلنا: علی خزایی فر با بیان اینکه "تابستان طولانی" محصول صدا و سیمای خراسان رضوی است، گفت: با توجه به اینکه این مرکز تولیدات تلویزیونی بسیاری دارد؛ ناگهان به این فکر افتاد تا تولیدات سینمایی‌اش را هم توسعه دهد به همین دلیل این پروژه به من واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خزاعی فر که در نشست نقد و بررسی فیلم تاستان طولانی سخن می‌گفت، افزود: تمام  بازیگران این فیلم بومی هستند و همه از لهجه مشهدی استفاده می‌کنند البته این نکته را هم باید یادآور شوم که مردم مشهد نسبت به این لهجه کمی مقاومت می‌کنند به همین دلیل سعی کردیم لهجه طوری باشد تا برای همه قابل فهم و باورپذیر باشد.

وی درمورد پیشینه کاری‌اش گفت: تا به امروز سه تله فیلم خیابان ارگ، کویر و کبوتر با کبوتر را در کارنامه هنری‌ام دارم و "تابستان طولانی" اولین فیلم سینمایی‌ام است.

این کارگردان با بیان اینکه این فیلم کاملا نوستالوژی است، گفت: فکر می‌کنم این فیلم برای هموطنان مشهدی بسیار تاثیرگذار است و آنها بهتر می‌توانند با این فیلم ارتباط برقرار کنند.

خزایی فر در مورد تصویربرداری و قاب‌های فیلم نیز گفت: از ابتدا وسواس زیادی برای انتخاب قاب‌های فیلم داشتم زیرا به نظر خودم فیلم شعر روستایی دارد ضمن اینکه آقای رحمانی از تصویربرداران برجسته‌ای هستند که از همکاری با ایشان بسیار خوشحال شدم.

در ادامه، داوود رحمانی(مدیر فیلمبرداری فیلم) نیز گفت: تولید این فیلم در حدود یک ماه طول کشید که روستاهای مختلفی را در خراسان دیدیم و درنهایت روستای کن انتخاب شد. این روستا از این جهت که حالت پلکانی داشت برای ما بسیار مناسب بود.

وی با بیان اینکه برای هر سکانس این فیلم جابجایی‌های سنگینی داشتیم، بیان کرد: باید بگویم از ابتدا این فیلم با نگاه به تلویزیون درنظر گرفته شده بود اما بعدها برای سینما ساخته شد و این موضوع کار را برای ما سخت‌تر کرد.

رحمانی همچنین گفت: دوربین ما برای فیلمبرداری اینکار f3 محصول سونی بود که دارای سنسورهای بزرگ و لنزهای سینمایی و نوع ضبط نیز دیجیتال بود.

سیاوش حقیقی(تهیه کننده فیلم) نیز گفت: استارت کار توسط یک ایده از مسئولان خراسان زده شد. سال گذشته مقام رهبری در یکی از خطبه‌های نماز جمعه گفته بودند روستایی در خراسان وجود دارد که در زمان جنگ همه مردان آن روستا به جنگ رفتند و در این روستا تنها کودکان و زنها باقی مانده بودند و این موضوع ایده‌ای شد که آن را با آقای خزایی فر مطرح کردیم و ایشان هم استقبال کرد.

حقیقی در ادامه یادآور شد: حتی صداگذاری اینکار در همان استان توسط جوانی بیست و یک ساله انجام شد.

حسین طاهری(بازیگر این فیلم) با بیان اینکه سال‌ها تئاتر کار کرده و "تابستان طولانی" دهمین فیلم سینمایی‌اش است، گفت: سال‌ها در تئاتر کار کردم و لهجه‌های مختلفی را می‌توانم ایفا کنم. در مورد این کار هم به آقای خزایی فر گفتم لهجه روستایی باشد اما ایشان اصرار داشتند که از لهجه مشهدی استفاده شود.

وی در ادامه افزود: زمانی که بازیگر در نقشی ذوب شود بازیگر است و من در این فیلم سعی کردم این اتفاق بیافتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز