خبرگزاری کار ایران

با واگذاری ۹۰۰هکتار زمین؛

فارغ التحصیلان بیکار سقزی صاحب زمین کشاورزی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۹۳

این اقدام فرصتی مناسب در راستای ایجاد اشتغال، بهره برداری اصولی و یكپارچه سازی زمین های كشاورزی جهت برداشت محصول با كمیت و كیفیت مناسب در این شهرستان است.

فرماندار سقز از واگذاری 900 هكتار زمین در قالب تعاونی‌های كشاورزی، به فارغ التحصیلان بیكار این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر فخری در دیدار با كشاورزان حاشیه سد شهید كاظمی (دشت لگزی) این شهرستان بر توسعه بخش كشاورزی و بهره برداری صحیح از آب و خاك تاكید كرد.

وی با اشاره به اهمیت كشاورزی در كشور و منطقه،‌ واگذاری زمین به فارغ التحصیلان بیكار و افراد فاقد زمین را از سیاست های تفویض شده سال جاری از سوی هیات وزیران به كارگروه توسعه بخش كشاورزی عنوان كرد.

فخری تصریح کرد: این اقدام فرصتی مناسب در راستای ایجاد اشتغال، بهره برداری اصولی و یكپارچه سازی زمین های كشاورزی جهت برداشت محصول با كمیت و كیفیت مناسب در این شهرستان است.

فرماندار سقز با اشاره به تشكیل تعاونی های شش نفره از سوی كشاورزان اظهار كرد: با بهره مندی از امكانات اولیه و تسهیلات آماده سازی زیر ساخت ها، در آینده این تعاونی ها صاحب زمین شوند.

فخری یادآور شد: 500 میلیون متر مكعب آب سد نیز جهت آبیاری این زمین ها به تعاونی ها اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینكه دشت لگزی از قطب های كشاورزی صنعتی سقز و استان كردستان است،خاطرنشان كرد:  این دشت ظرفیت مهمی برای یونجه، ‌سیب زمینی و پیاز است، که هم اكنون 164 كشاورز در این منطقه مشغول فعالیت هستند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز