خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق خراسان‌شمالی مطرح کرد:

مطالبات 30 میلیارد تومانی شرکت برق از مشترکین خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی میزان مطالبات شرکت برق استان تا پایان سال 94 از کل مشترکین به امسال انتقال یافته را حدود 30 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علیرضا صبوری در جمع خبرنگاران استان میزان فروش برق در استان به جز برق مصرفی چهار صنعت بزرگ پتروشیمی، سیمان، کارخانه ریخته‌گری و آب منطقه‌ای سد شیرین دره را 85 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی به مطالبات بسیار بالای شرکت برق استان از مشترکین اشاره کرد وگفت: متاسفانه با این وضعیت با یک انباشت بزرگ بدهی در بخش مشترکین تجاری، خانگی وصنایع مواجه هستیم.

صبوری افزود: در خوش بینانه ترین حالت فقط 85 تا 90 درصد وصولی درآمد برق در استان داریم .

وی میزان مطالبات شرکت برق استان تا پایان سال 94 از کل مشترکین به امسال انتقال یافته را حدود 30 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی اظها رکرد: باتوجه به این که بخشی از این تامین نقدیندگی پروژه ها عمرانی منوط به وصول به موقع اعتبارات است ضروری است مشترکین نسبت به پرداخت به موقع بدهی ها خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: اگر میزان وصولی‌ها در استان کمتر از 85 درصد باشد تخصیص پروژه‌های عمرانی نیز به صفر می‌رسد. این درحالی است به هر میزان این وصولی افزایش یابد درصد جذب بالا باشد تخصیص ها بیشتر شده و عمران و آبادی برای استان به همراه دارد.

صبوری درادامه به خسارت 473 میلیون تومانی شبکه برق استان طی سال گذشته دراثر حوادث طبیعی و سرقت کابل ها اشاره کرد وگفت: در حادثه اتش سوزی پست برق شیروان که تابستان امسال اتفاق افتاد 360 میلیون تومان خسارت به شرکت برق استان وارد شد.

وی اظهار کرد: با حادثه در پست برق شیروان تا یک هفته بحران تامین برق برای این شهرستان داشتیم و اکنون نیز درحال احیای مجدد این پست تا پایان آذرماه امسال برای وارد شدن برق به مدار هستیم.

مدیرعامل شرکت برق استان همچنین از توافق سرمایه گذار آلمانی در بخش انرژی های تجدید ناپذیر خبرداد وگفت: برای احداث مزرعه 30 مگا واتی خورشیدی و 50 مگاواتی بادی با سرمایه گذار آلمانی توافق شده است.

وی افزود: توافق با سرمایه گذار آلمانی طی روز گذشته انجام شد و براساس جانمایی اولیه احداث نیروگاه بادی در یکی از مناطق بین جوزک و مهمانک و یا مرغزار انجام می شود.

وی تعداد مشترکین بزرگ شرکت برق استان خراسن شمالی را 3 هزار و 200 مشترک اعلام کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 200 مشترک بزرگ دارای کنتور هوشمند هستند.

صبوری برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار استان را از وظایف شرکت برق در تکالیف اقتصاد مقاومتی برشمرد وگفت: تا 15 آذر امسال 7 روستا از 8 روستای بالای 10 خانوار نیز برق دار می شوند.

کد خبر : ۴۲۵۳۱۸