خبرگزاری کار ایران

وظیفه به ایلنا خبر داد:

پیش‌بینی وزش باد شدید همراه با تگرگ در تهران/لغزندگی جاده‌های کوهستانی به دلیل مه و برف

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود؛ رگبار و رعد و برق در یکی دو ساعت آینده یعنی اوایل شب در تهران بروز بیشتری پیدا کند، گفت: احتمال می‌رود؛ وزش باد شدید در تهران همراه با تگرگ باشد.

احد وظیفه (مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه فردا پنج‌شنبه در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران گاهی رگبار و رعد برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت، اظهار داشت: امشب در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز بارش به شکل برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه تردد در معابر بویژه، جاده‌های کوهستانی به دلیل مه و برف با لغزندگی همراه خواهد بود، افزود: چهارشنبه شب در جاده‌های کوهستانی چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در زاگرس مرکزی نیز این شرایط دور از انتظار نیست.

وظیفه تاکید کرد: به سبب بارش برف طی امروز و فردا در جاده‌های کوهستانی شمال غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و در روز پنجشنبه جاده‌های کوهستانی شمال شرق مه‌آلود و لغزنده خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز به سبب وزش باد شدید در بعضی ساعات گرد و خاک در مناطق غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور، تهران و البرز پیش‌بینی‌می شود، همچنین پنجشنبه در شمال شرق و شرق کشور، تهران و البرز وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود؛ رگبار و رعد و برق در یکی دو ساعت آینده یعنی اوایل شب در تهران بروز بیشتری پیدا کند، افزود: احتمال می‌رود؛ وزش باد شدید در تهران همراه با تگرگ باشد.

وظیفه با بیان این مطلب که امروز در بخشی از استان‌های همدان، لرستان، آذربایجان شرقی و خوزستان شاهد بارش تگرگ بودیم، گفت: امروز بخش‌های زاگرس، البرز و بخش‌های مرکزی ایران با رگبار و رعد و برق و بارش همراه است. این وضعیت تا آخر وقت امروز ادامه پیدا می‌کند و فردا صبح این شرایط به پایان می‌رسد و تنها برای فردا کاهش دما خواهیم داشت.

کد خبر : ۴۲۵۲۸۸