خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان تاکید کرد:

دغدغه و تمرکز مدیران استان زنجان بر رفع موانع صادرات باشد

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۲۷۱

استاندار زنجان با اشاره به توانمندی‌های استان در بخش صادرات، اظهار داشت: با وجود فعالیت های ارزشمند متولیان بخش صادرات و اتاق بازرگانی در استان زنجان، اختلال جدی در مسیرصادرات وجود ندارد اما برای تسهیل امور تمام تمرکز و تلاش‌مدیران استان باید برای رفع موانع صادرات باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان، امروز چهارشنبه (12آبان) در همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان، با اشاره به اقدامات و تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور و استان ها، صادرات را یکی از مولفه های اصلی سند چشم انداز عنوان کرد و گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با فعال کردن واحدهای تولیدی داخلی، در کنار ترویج فرهنگ عدم مصرف کالای خارجی، می تواند در تسهیل روند صادرات کشور موثر باشد.

وی صادرات را اولین و مهمترین گام در تحولات اقتصادی و ایجاد اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: تجارت و صادرات، دانش پیچیده ای است که باید به دقت مدیریت شود و امر صادرات به افراد مناسبی که توان انجام آن را دارند، محول گردد.

درویش امیری با ابراز تاسف از وابستگی اقتصاد کشور به نفت، اقتصاد ایران را "تک محصولی" قلمداد نمود و اظهار داشت: بدلیل ذخایر و منابع نفتی در کشور، اقتصاد ایران بر پایه اقتصاد نفتی و تک محصولی قرار دارد و بزودی با وجود تحولات جهانی در عرصه تولید و تکنولوژی، اقتصاد نفتی از سبد اقتصاد جهانی خارج خواهد شد.

استاندار زنجان بخشی از مشکلات عرصه صادرات را ناشی از تصمیمات دولت و نظام اداری دانست و افزود: بخش دیگری از کاستی های این حوزه به تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی برمی گردد.

مقام عالی استان ارتقاء کیفیت کالاهای صادراتی و ارزان تمام شدن قیمت کالاها را از عوامل موثر در رقابت های صادراتی در بازارهای جهانی برشمرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات کشور در امر صادرات، ضعف در صنعت بسته بندی محصولات صادراتی ایران و مشکلات مربوط به نگهداری و حمل و نقل اقلام صادراتی است.

درویش امیری با اشاره به سابقه حضور ایرانیان در عرصه تجارت و صادرات در طول تاریخ بشر، یادآور شد: ایرانیان با تمدن چند هزار ساله خود در تاریخ بشر، همواره جزو پیشگامان تجارت و بازرگانی بوده اند و ایران در گذشته یکی از پایه گذاران تجارت در جوامع بشری بود.

وی اظهار داشت: اگر ایرانیان از تمام ظرفیت ها و توانمندی های خود در حوزه اقتصاد به شایستگی استفاده کنند، می توانند قله های اقتصادی و بازار های جهانی را نیز فتح نمایند.

درویش امیری با اشاره به رشد چشمگیر اقتصاد دانش محور در کشور، تاکید کرد: امروزه با تربیت نیروی انسانی متخصص و با بهره گیری از دانش پزشکان و مهندسین داخلی می توانیم در صادرات دانش فنی در حوزه های مهندسی و پزشکی، گام‌های موثری برداریم. 

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: امروزه صادرات در اقتصاد کشور تنها یک نیاز نیست بلکه با تغییر فرهنگ تجارت، صادرات به یک رقابت جهانی مبدل شده و هرکس بتواند کالای با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تری به بازارهای جمعیتی و جهانی عرضه کند، در صادرات موفق تر خواهد بود.

وی همچنین به موقعیت جغرافیایی استان زنجان اشاره نمود و گفت: زنجان در مسیر جاده ترانزیت اصلی پایتخت به شمالغرب کشور و اروپا قرار گرفته و با وجود حمایتهای مدیران استانی از سرمایه گذاران و بدلیل برخورداری از راه های ارتباطی ریلی و ترانزیتی به بازارهای هدف، از فرصت ها و زمینه های  مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی برخوردار است.

 لازم به ذکر است در این مراسم سعید انجدانی مدیر عامل شرکت کالسیمین با میزان صادرات 79.706.931  دلار به عنوان صادر کننده نمونه ملی و علیرضا کلاهی صمدی مدیر عامل شرکت سیم و کابل ابهر، صمد علی‌پور شرکت صنایع روی ایرانیان، مهدی رنگ رونا تعاونی خدمات بازرگانی فرزام تجارت زنگان، کریم محمود شایان شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان، ابوالقاسم هاشمی شرکت سامان شیمی، جمال حلواچی شرکت آرسام گرانیت غرب، داوود سقائی شرکت صنایع روی زنجان، محمد مسعود رستگار شرکت سیلیس آرا، محمود ضرابی شرکت جوراب مهیار زنجان و بهروز ضرغام شرکت بازرگانی بهروز ضرغام به عنوان صادر کنندگان نمونه استانی معرفی و از آنان تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز