خبرگزاری کار ایران

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۲۹۲ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی سرمایه گذاران از چشم انداز اقتصاد جهانی افزایش یافته و با تنگاتنگ تر شدن رقابت در انتخابات آمریکا تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای بدون ریسک افزایش یافته، قیمت طلا امروز به نزدیکی بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید.

افزایش نگرانی در مورد نتیجه انتخابات آمریکا پس از اعلام انجام تحقیقات بیشتر اف بی آی در مورد ماجرای ایمیل های هیلاری کلینتون موجب شده تا سرمایه گذاران بیشتر به سمت طلا و سایر بازارهای امن تمایل پیدا کنند.

جیسون کریسولا، تاجر بازار طلا در این باره گفت: «ابهام در مورد نتیجه انتخابات آمریکا در روزهای آینده موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1292 دلار و 81 سنت رسید. قیمت فلز زرد امروز به بالاترین رقم از 4 اکتبر تاکنون یعنی 1294 دلار و 43 سنت رسید.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0.47 درصد افزایش داشت و به 1294 دلار رسید.

بازارها همچنین در انتظارمشخص شدن نتیجه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره هستند. نتیجه نشست اواخر امروز اعلام خواهد شد. البته بعید است نرخ بهره در پایان نشست امروز افزایش یابد.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «نشست این هفته فدرال رزرو اهمیت زیادی ندارد. آنچه هم اکنون عامل اصلی افزایش قیمت طلاست، کاهش فاصله دونالد ترامپ با هیلاری کلینتون است.»

«در طی 2 هفته آینده، همه چیز به انتخابات آمریکا مرتبط خواهد بود و طلا منتفع اصلی این جریان خواهد بود.»

انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه تغییری در نرخ بهره صورت ندهد، اما احتمالا فضا را برای افزایش نرخ بهره در نشست ماه دسامبر مهیا خواهد کرد.

 

کد خبر : ۴۲۵۲۴۸