خبرگزاری کار ایران

شماره ۱۷ و ۱۸ ماهنامه قلمرو رفاه منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۲۲۷

شماره هفدهم و هجدهم ماهنامه تحلیلی قلمرو رفاه در حوزه سیاست گذاری اجتماعی توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

به گزارش ایلنا، شماره هفدهم و هجدهم ماهنامه تحلیلی قلمرو رفاه در حوزه سیاست گذاری اجتماعی توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه در ۱۲۸ صفحه منتشر شد.

پرونده اصلی این شماره ماهنامه قلمرو رفاه به بحران بیکاری در کشور پرداخته است و محور آن، بیکاری جوانان است. در این پرونده گفتگوی اختصاصی با عیسی منصوری، معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شده است و وی در این گفتگو نرخ بیکاری جوانان را حدود ۲۷ درصد دانسته است. به نظر او مهم‌ترین عامل بیکاری جوانان، نداشتن مهارت متناسب با نیاز بازار کار است.

وی در این گفتگو  اظهار می کند: «به‌ صراحت می‌گویم که بحث ارزان‌سازی نیروی کار توسط دولت را تأیید نمی‌کنم. مدیرکل ما هم نگفته که دولت نیروی کار را ارزان می‌کند. بحث این بود که نیروی ارزان‌ کار در بازار شکل گرفته است. ما باید بپذیریم که در بازار به نیروی کار پیشنهاد «کار با کمتر از دستمزد مصوب» داده می‌شود.

ماه گذشته دولت یازدهم لایحه اصلاح قانون کار را به مجلس تقدیم کرد. لایحه‌ای که نگرانی‌های بسیاری را به خصوص در میان نیروهای تولید و کارگران برانگیخت. برخی نکات اصلی این لایحه در دولت قبلی تهیه و تنظیم شده است. به همین بهانه، قلمرو رفاه ماده‌ها و بندهای اصلاح شده و تغییریافته قانون کار جدید را مورد بررسی قرار داده است و در گزارشی به این موضوع می پردازد.

همه مطالب این شماره ماهنامه قلمرو رفاه در سایت http://ghalamrorefah.ir قابل دسترسی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز