خبرگزاری کار ایران

طی یکسال اخیر؛

خیران بوشهری 120 میلیارد ریال به بخش سلامت کمک کردند

امسال خیران حوزه سلامت استان بوشهر 120 میلیارد ریال در زمینه بهداشت و درمان این استان کمک کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عباس جمشیدی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ، در آئین تجلیل از خیران انجمن بیماران کلیوی استان بوشهر اظهار داشت: توزیع متوازن امکانات یکی از اهداف دولت یازدهم در استان بوشهر است و در سه سال گذشته در بخش بهداشت و درمان به این مهم توجه ویژه‌ای شده است.
 
جمشیدی با اشاره به تقسیم استان بوشهر در حوزه سلامت به سه قطب شمالی، جنوبی و مرکزی اضافه کرد: در این تقسیم بندی تلاش شده تا خدمات به همه شهرستان‌ها یکسان ارائه شود.
 
جمشیدی بیان کرد: بوشهر جزو پنج استان کشور در بحث ابتلا به بیماری‌های کلیوی است و باید با برنامه ریزی‌های مختلف زمینه پیشگیری و کاهش این بیماری را ایجاد کنیم.
 
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان بوشهر با همکاری انجمن بیماران کلیوی استان در زمینه گسترش فرهنگ پیشگیری از این بیماری تلاش کنند.

جمشیدی گفت: بهداشت و درمان یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود و اجرای طرح تحول نظام سلامت گام موثری در ارتقای این حوزه برداشته است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر بیان کرد: ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص در مناطق روستایی و محروم و افزایش سرانه بهداشتی روستائیان از جمله موفقیت‌های طرح تحول نظام سلامت است.
 
وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم در بیمارستان‌های دولتی از 60 درصد به 3درصد برای روستاییان و 7درصد برای شهرنشینان کاهش یافته است.
 
جمشیدی به اجرای طرح‌های مختلف پیشگیری از بیماری‌ها در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح بهداشت دهان و دندان و چکاپ قلبی و عروقی از جمله این طرح‌هاست.

کد خبر : ۴۲۵۱۹۶