خبرگزاری کار ایران

قطر نیز سیاست ریاضت اقتصادی اعلام کرد

ریاضت اقتصادی در پی کسری شدید بودجه، دامن ثروتمندترین کشور منطقه را نیز گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از رای‌الیوم، «شیخ تمیم بن‌‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر، روز سه‌شنبه اعلام کرد که کشورش برخی از خدمات بهداشتی و آموزشی تحت مدیریت دولت را در چارچوب تلاش برای کاهش فشار بر بودجه سالیانه، بر بخش خصوصی واگذار می‌کند.

با این اقدام قطر پس از عربستان سعودی، دومین کشور حاشیه خلیج‌فارس به شمار می‌رود که سیاست ریاضت اقتصادی را به دلیل کسری در بودج‌ های اقتصادی شان در پی کاهش بهای نفت عملی می‌کنند.

شیخ تمیم بن حمد در سخنرانی چهل و پنجمین دوره مجلس شورا، اولویت های اقتصادی این کشور برای پنج سال آینده در دوران بهای پایین نفت و گاز مشخص کرد.

امیر قطر تصریح کرد که چالش‌هایی وجود دارد که بابد با آن روبه‌رو شد؛ برخی از این چالش‌ها مربوط به انگیزه‌های جوانان و ارزش های آنها و تاثیر فرهنگ مصرف‌گرایی بر این انگیزه‌ها و ارزش‌هاست. بدون اینها قطر نمی‌تواند پیشرفت کند و ثروت به تنهایی کافی نیست.

گفتنی است که کسری در بودجه قطر در سال کنونی در حدود 13 میلیارد دلار رسیده است و به گفته کارشناسان، انتظار می‌رود که  این کسری با توجه به کاهش بهای نفت و گاز و درآمدهای آن با همین میزان در سال‌های آینده ادامه یابد.

کد خبر : ۴۲۵۱۸۶