خبرگزاری کار ایران

امضای بیش از 80 تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن پس از برجام

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: بیش از 80 تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن کشور پس از برجام امضا شد، که از این تعدادبیش از 30 مورد نیز اجرا و قرارداد حدود 60 مورد نیز منعقد شده است.

به گزارش ایلنا؛ علی یزدانی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به تدابیر دولت تدبیر وامید جهت ایجاد رونق در فضای کسب وکار و افزایش سرمایه گذاری خارجی در کشور افزود:  تحقق اقتصاد مقاومتی که نام امسال با آن گره خورده است نیاز به همدلی و همراهی مسئولان دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود از پیگری برای اجرای طرح ارتقای رقابت پذیری  واحدهای صنعتی در سطح کشور خبر داد و گفت:  آموزش واحدهای صنعتی  یکی از مواردی است که در این طرح مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی گفت: بر این اساس قراراست 100 هزار نفر از کارکنان و مدیران بنگاه های کوچک و متوسط، با همکاری و حمایت سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه ها از خدمات آموزشی بهره مند شوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنانش از معرفی 6 هزار و 901 واحد صنعتی کشور از طریق کارگروه رونق تولید به بانک های کشور جهت دریافت تسهیلات خبر داد و اظهار امیدواری کرد بنگاه های کوچک و متوسط با  دریافت این تسهیلات  احیا شوند و فضای وکسب وکار بهبود  یابد.

  علی یزدانی هم چنین خاطرنشان کرد: 88 هزار پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی تاکنون صادرشده است که بر اساس ظرفیت قید شده در پروانه بهره برداری، برای دو میلیون و 800 هزار نفر زمینه اشتغال  فراهم شده است.

گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از یوسفی مدیرعامل سابق شرکت شهرک های صنعتی استان خراسان شمالی، سیاوش وحدت به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

 

کد خبر : ۴۲۵۱۷۴