خبرگزاری کار ایران

در اولین سفر سفیر ارمنستان به گیلان عنوان شد:

توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی ارمنستان و منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۰۹۷

سفیر ارمنستان در ایران در بازدید از منطقه آزاد انزلی در اولین سفرش به استان گیلان گفت: راه‌اندازی مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی بخش زیادی از مشکلات صادرات کالای برطرف می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، توماس آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید از واحدهای تولیدی وصنعتی فعال، ظرفیت‌های تجاری و زیرساخت‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی با رضا مسرور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در این دیدار ضمن استقبال از حضور سفیر ارمنستان در این منطقه گفت: منطقه آزاد انزلی با بهره‌مندی از پتانسیل‌های مختلف در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری بستر مناسبی را به منظور حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است و با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود و در حال توسعه خود می‌تواند نیازهای شما را تامین کرده و تولیدات کشور ارمنستان از طریق این منطقه و مجتمع بندری کاسپین ،به عنوان بزرگترین مجتمع بندری ایران در دریای خزر که در این منطقه در حال ساخت و تکمیل است را به سایر کشورهای همسایه صادر کند.

مدیرعامل سازمان در ادامه ضمن علاقه‌مندی به توسعه تعامل و همکاری اقتصادی با کشور ارمنستان خاطرنشان کرد: آمادگی داریم که میزبان‌گروهی از فعالان اقتصادی ارمنستان باشیم تا زمینه‌های توسعه روابط فی مابین فعالان اقتصادی دو کشور و افزایش مراودات تجاری در این منطقه فراهم شود.

رئیس‌هیات‌مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزادانزلی با معرفی ظرفیت‌های صادرکنندگان و تولیدکنندگان برتر فعال در منطقه اظهار امیدواری‌کرد که با حضور سفیر ارمنستان همکاری‌های اقتصادی و مبادلات تجاری دو کشورافزایش یابد.

مسرور با بیان اینکه کارگروه همکاری‌های مشترک به منظور معرفی محصولات و سرمایه گذاران دو کشور ایجاد شود،تصریح کرد: به منظور معرفی هرچه بهتر محصولات صادراتی و تولیدی کشور و استان بزرگترین مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی شمال کشور در این منطقه احداث شده و در بخش گردشگری نیز مجهزترین مرکز تفریحات دریایی شمال کشور در منطقه آزاد انزلی ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

توماس آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان درایران با ابراز خرسندی از فرصت به وجود آمده در بازدید از منطقه آزاد انزلی دراولین سفرش به استان گیلان گفت: گیلان و منطقه آزاد انزلی ویژگی ها و مزایای منحصر بفردی خصوصا در زمینه حمل و نقل به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌ها دارد و با راه‌اندازی مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی بخش زیادی از مشکلات صادرات کالای ما بر طرف می‌شود.

وی در ادامه وجود زیرساخت‌ها و فعالیت‌های این سازمان برای کارآفرینان و بازرگانان ارمنستان را قابل توجه دانست و با تاکید بر ارائه شرایط ویژه منطقه آزادانزلی به کارآفرینان ارمنستان در راستای جذب ایده‌های نو به این منطقه افزود: با معرفی امکانات منطقه آزادانزلی به جامعه‌کارآفرینان کشور ارمنستان می‌توان شناخت های لازم را به منظور توسعه همکاری ها ارائه کرد و موجب موفقیت تجار دو کشور شد زیرا همکاری موفق تجار دو کشور مستلزم  شناخت متقابل از مزیت ها و پتانسیل های دو طرف است.

سفیر ارمنستان درایران با استقبال از پیشنهاد مدیرعامل منطقه آزاد درخصوص میزبانی این منطقه از فعالان اقتصادی ارمنستان درجهت افزایش مراودات گفت: درصورت فراهم شدن این  فرصت، فعالان دو کشور می‌توانند تجارب خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و از تجربه‌های موفقیت‌آمیز منطقه آزادانزلی نیز بهره مند شوند.

وی با اشاره به مدت حضور دوساله اش درکشور به عنوان سفیر ارمنستان افزود:ایران  کالاهای بسیار با کیفیتی دارد و اطمینان می دهم که کالاهای  ارمنستان هم کیفیت قابل قبولی دارند.

تومانیان با اشاره به ساخت سومین منطقه آزاد ارمنستان در مرز ایران یادآور شد: ارمنستان دو منطقه آزاد تجاری دارد که در زمینه طلا و جواهرات و سنگ‌های قیمیتی و تکنولوژی های برتر فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از راهکارهای بازاریابان و تشکیل کارگروه مشترک می‌توان شرایط حضور کارآفرینان در منطقه آزاد انزلی را فراهم ساخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز