خبرگزاری کار ایران

دژاگه:‌ ایران شانس بالایی برای صعود به جام‌جهانی دارد/ تیم ملی سطح فنی من را بالا نگه می‌دارد

کاپیتان دوم تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید: از اینکه کی‌روش من را به تیم ملی دعوت می‌کند و بازوبند کاپیتانی را به من می‌دهد بسیار خوشحالم.

به گزارش ایلنا، اشکان دژاگه با وجود این که در العربی عملکرد خوبی از خود نشان داد، اما این باشگاه قطری یک بازیکن دو رگه فلسطینی- اروگوئه‌ای به نام خیمنس را جایگزین او کرد تا ستاره تیم ملی فوتبال ایران بدون تیم بماند.

دژاگه با وجود این که چند مشتری جدید دارد، اما ترجیح داده که به تیمی نرود و به نظر می‌رسد امیدوار است به العربی برگردد، چرا که یک سال دیگر با این تیم قرارداد دارد.

جانشین دژاگه عملکرد خوبی از خود نشان نداده و هواداران العربی امیدوار هستند که دژاگه دوباره به تیم آنها برگردد. کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگویی که با روزنامه الشرق قطر داشت درباره موضوعات زیادی سخن به میان آورد.

او ابتدا درباره‌ی وضعیت العربی در فصل جاری گفت: قبل از هر چیزی باید بگویم که من از این نتایجی که العربی به دست آورده ناراحت هستم و باید اعتراف کنم که این نتایج اصلا برازنده تیم بزرگی چون العربی نیست. العربی بازیکنان خوبی در اختیار دارد و باید بهتر نتیجه می‌گرفت. به هر حال این فوتبال است و احتمال چنین اتفاقاتی وجود دارد. بر این باور هستم که العربی دوباره می تواند به روزهای اوج خود بر گردد. 

ادامه پرسش و پاسخ‌های دژاگه به این شرح است

* اما العربی در سه بازی از پنج بازی خود تن به شکست داده است.

بله. می دانم اما می‌توانم قول بدهم که العربی با این بازیکنانی که در اختیار دارد می تواند نتایج بد خود را جبران کند. قبول دارم که دیدارهای سختی در انتظار العربی است. بازی برابر تیم‌های بزرگی مثل السد، الریان و الغرافه اصلا آسان نیست. حتی تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ هم عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند و بازی برابر آنها سخت است اما اطمینان دارم که العربی می تواند به روزهای خوب خود برگردد.

* آیا بیلسو سرمربی اروگوئه ای که به تازگی اخراج شد دلیل این نتایج ضعیف العربی بوده است؟

من نمی‌توانم درباره مربی سخن بگویم چرا که من یک بازیکن هستم و با او کار نکرده‌ام. من یا تیم ملی ایران را همراهی کردم و یا این که آسیب دیده بودم و به همین خاطر با سرمربی اروگوئه‌ای کار نکردم. او از نظر شخصی انسان بسیار محترمی بود اما از نظر فنی نمی توانم درباره او نظر دهم.

*  آیا عوض کردن مربی در شرایط کنونی تصمیم خوبی بود؟

من نمی توانم درباره این موضوعات صحبت کنم چرا که یک بازیکن هستم و چنین مسائلی به مسئولان باشگاه مربوط می شود اما در چند سالی که در لیگ قطر بوده‌ام به خوبی یاد گرفته‌ام که تغییر مربیان هر شش ماه یک بار صورت می‌گیرد و این برای بازیکنان خوب نیست چرا که آنها به آرامش نیاز دارند. باید به یک مربی فرصت کافی داده شود تا تفکرات خود را در تیم اجرا کند.

* نام دژاگه در فهرست العربی نیست. چه نظری دارید؟

آنچه که بسیاری نمیدانند این است که من انسان قوی هستم و قرار نداشتنم در فهرست العربی، باعث نمی‌شود تا اعتماد به نفس خود را از دست بدهم. من تمرینات خود را به خوبی دنبال می‌کنم و سخت در حال تلاش کردن هستم تا خود را آماده نگه دارم با این حال باید اعتراف کنم که بدون تیم ماندن برای من بسیار سخت است. نمی‌توانم چنین چیزی را درک کنم چرا که من هر انچه که در توان داشتم برای العربی گذاشتم و اصلا کوتاهی نکردم. با این حال به تصمیم باشگاه و کادر فنی احترام می گذارم.

* اما یک بازیکن تنها با تمرین کردن نمی تواند خود را آماده نگه دارد.

من می توانم خود را آماده نگه دارم چرا که با تیم ملی فوتبال ایران به میدان می روم. بسیار خوشحالم که کارلوس کی روش به من اعتماد دارد و به تیم ملی ایران دعوتم می کند. او بازوبند کاپیتانی را به من می‌دهد و من هم سخت در حال تلاش کردن هستم. در دیدار اخیر برابر تیم ملی کره جنوبی عملکرد خوبی از خود نشان دادم و با هم تیمی‌هایم تلاش می‌کنیم تا به جام جهانی راه پیدا کنیم. همه اینها به این خاطر است که من تمرین می کنم و تیم ملی باعث شده تا همچنان آماده باشم.

* آیا این وضعیت ادامه خواهد داشت؟

طبیعتا نه. طبیعی است که با یک باشگاه به توافق برسم. آماده هستم تا برای العربی یا هر تیم دیگری به میدان بروم اما باید صبر کنم و با خوب تمرین کردن خود را آماده نگه دارم.

* درباره شانس تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی سخن به میان آورید.

ما شانس زیادی برای صعود به جام جهانی داریم به ویژه این که تا الان خوب نتیجه گرفته‌ایم و در صدر جدول رده بندی جای داریم. نمیخواهیم این صدرنشینی را از دست بدهیم و در هر دیداری برای پیروزی به میدان می رویم. درباره تیم ملی فوتبال قطر هم باید بگویم که این تیم با وجود آنکه شروع ناامید کننده‌ای داشته اما این شانس را دارد که دوباره بر گردد و به جام جهانی صعود کند.

دژاگه در پایان سخنان خود از هواداران العربی به خاطر حمایتی که از او داشتند، تشکر کرد.

 

کد خبر : ۴۲۴۹۹۱