خبرگزاری کار ایران

بیانیه انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خراسان رضوی؛

۴۵ هزار کارگر ساختمانی در انتظار بیمه‌/ در معرض انواع حوادث شغلی هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۵۲۲

انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد‌ه‌اند که با وجود اینکه این استان بیشترین کارگران ساختمانی را پس از استان تهران دارد اما سال 95 حتی یک کارگر ساختمانی نیز در این استان بیمه نشده است و این در حالی است که هم اکنون 45 هزار کارگر ساختمانی جدید در نوبت بیمه هستند.

به گزارش ایلنا، در این طومار که مهر و امضای هجده انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خراسان رضوی را پای خود دارد، خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمده است: از ابتدای سال جاری تاکنون حتی که یک کارگر ساختمانی جدید به جمع بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی اضافه نشده است.

 در این ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی 140 هزار کارگر ساختمانی وجود دارد، آمده است: هم اکنون 45 هزار کارگر ساختمانی جدید در نوبت بیمه هستند که کارهای قانونی آنها انجام  و تمامی مراحل بیمه را طی کرده‌اند اما سازمان تامین اجتماعی پاسخگوی آنان نیست.

انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان خراسان رضوی در ادامه این بیانیه از اجحافی که در حق کارگران ساختمانی این استان شده گلایه و تاکید کرده‌اند که به هر نحوی که شده سازمان تامین اجتماعی باید برای برقراری عدل و انصاف به مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی این استان رسیدگی کند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه هم اکنون در حدود 80 درصد از کارگران ساختمانی کشور بیکار هستند تاکید شده است که باید اتباع خارجی که در ایران مشغول به کار هستند ساماندهی شوند چرا که هم اکنون بسیاری از کارگران ساختمانی قادر به یافتن کار نیستند.

در پایان این بیانیه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواسته شده است که توجه بیشتری نسبت به مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی داشته باشند چرا که کارگران ساختمانی مظلوم ترین اقشار جامعه هستند که همواره در معرض انواع حوادث کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز