خبرگزاری کار ایران

تازه های نشر:

«این غرفه از بهشت» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۴۰

«این غرفه از بهشت» تازه‌ترین نمایشنامه «داود فتحعلی بیگی» منتشر شد.

ایلنا: «این غرفه از بهشت» نام تازه‌ترین نمایشنامه «داود فتحعلی بیگی» و دومین نمایشنامه منتشر شده از این نویسنده در سال 1391 پس از انتشار «میرزا عبدالطمع و جنگ جهانی» است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این نمایشنامه که با محوریت تعزیه خوانی نوشته شده است، در متنی تمثیلی مرز میان صداق و ریا را در قلمرو عزاداری برای امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا با نگاهی به آیه 62 سوره بقره روایت می‌کند.

این نمایشنامه دارای 14 شخصیت در روایت خود است و با نگاهی انتقادی به برخی انحرافات رایج در جریان عزاداری عاشورا نوشته شده است.

نمایشنامه «این غرفه از بهشت» برای نخستین بار در بهمن ماه 1383 به کارگردانی فتحعلی بیگی و با بازی بازیگرانی چون محمدرضا کوهستانی، مرتضی رستمی، مهدی صباغی، حامد آقایی، ملیحه موسوی و شهرام مسعودی در مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است.

این کتاب در گروه کتاب‌های سیمرغ انتشارات امیر‌کبیر در 72 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 1700 تومان منتشر شده است.

داود فتحعلی‌بیگی، کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد و در سال 1380 نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز