خبرگزاری کار ایران

تازه‌های نشر:

«پزشکی در ایران و جهان اسلام» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۳۴

کتاب «پزشکی در ایران و جهان اسلام» نوشته دکتر «علی اکبر ولایتی» در دو جلد منتشر شد.

ایلنا: کتاب «پزشکی در ایران و جهان اسلام» نوشته دکتر «علی اکبر ولایتی» در دو جلد منتشر شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در بخشی از جلد اول این کتاب درباره داروسازی می‌خوانیم:
«داروسازی از شاخه‌های پزشکی است و دانشمندان مسلمان در این رشته تألیفات و تحقیقات ارزنده‌ای دارند. دانشمندان و پزشکان ساکن در جامعه‌اسلامی کتاب‌های دارو‌شناسی و گیاه‌شناسی را از زبان‌های هندی و یونانی ترجمه کردند و خود نیز مطالبی به آن افزودند. داروهای بسیاری را مسلمانان ساخته‌اند: اسید نیتریک، اسید سولفوریک، هیدرو کلریک، پتاس، جوهر نشادر، نیترات، کلرید سولفوریک، زاج سبز، الکل، قلیا، زرنیخ، از کتاب‌های داروسازی در جهان اسلام می‌توان موارد زیر را نام برد: قرابادین شاپور بن سهل، تفسیر ابن ربن طبری از جوامع کتاب التریاق جالینوس، ترجمه حنین بن اسحاق از الدویة المفردة جالینوس، فی اجناس ما تقسیم بن الادویة (به سریانی)، فی اجناس ما تنقسم الیه الادویة (به سریانی)، فی اجناس ما توزن به الادویة (به سریانی) از ثابت بن قره، ترجمه ترکیب ادویه از حبیش اعسم، در صفت تریاق از تمیمی.
تمیمی در داروسازی مهارت داشته و چندین دارو و معجون نیز ساخته است: معجون مفرح‌النفس، تریاق مخلص‌النفوس، جوارش (گوارش) مفتاح‌السرور.»
جلد اول و دوم این کتاب‌ها در مجموع دارای ۳۹۵ صفحه هستند. قیمت جلد اول ۳۰۰۰ تومان و جلد دوم ۴۳۰۰ تومان است که از سوی شرکت سهامی کتاب‌های جیبی وابسته به انتشارات امیرکبیر در ۳۰۰۰ نسخه منتشر شده ند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز