خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جوادی آملی:

نباید تنها به حفظ مرز‌هایمان اکتفا کنیم

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه نباید تنها به حفظ مرزهایمان اکتفا کنیم، گفت:‌ امروز اتاق جنگ همه جنگ‌های نیابتی منطقه، استکبار و صهیونیسم است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله جوادی آملی در دیدار اعضای ستاد برگزاری یوم الله سیزده آبان در قم با اشاره به پیام استکبارستیزی سیزده آبان، تصریح کرد: جریان سیزده آبان ۲ پیام داخلی و خارجی دارد؛ پیام داخلی‌ آن، این است که مقام و منزلت شهدا را ارج نهاده و بدانیم در کنار سفره شهدا هستیم، این تعارف ندارد، در بعد خارجی هم اگر امنیت، استقلال، آزادی و شرف در مقابل استکبار و صهیونیسم داریم، مدیون شهدا می‌باشیم. 

وی خطر صهیونیسم را همیشگی دانست و گفت: خدا به پیامبر (ص) فرمود «این اسراییلی‌ها هر روز نقشه می‌کشند و همیشه خنجر دستشان است؛ مبادا خیال کنی از خیبر یا مدینه بیرون رفتند و دست از شما برداشتند، این طور نیست.» حالا هم این طور نیست که عوض شده باشند. 

آیت الله جوادی آملی گفت: ما نباید تنها به حفظ مرز‌هایمان اکتفا کنیم؛ یک بیان نورانی از وجود مبارک حضرت امیر (ع) هست که حضرت وقتی پرچم را در جنگ جمل به دست پسرش ابن حنفیه داد فرمود، «تو تنها ظاهر لشکر دشمن را نبین، از نظر سیاسی جمل و صفین یک مرتبه است، اما اتاق فرمان جنگ در شام است، آنجا را مواظب باش» و امروز اتاق جنگ همه جنگ‌های نیابتی منطقه، استکبار و صهیونیسم است. 

کد خبر : ۴۲۴۱۸۷