خبرگزاری کار ایران

مشارکت مسئولان سینمایی و ناشران در کمپین؛

استقبال از اعطای "کتاب جای گل" در زادروز محمدرضا رستمی

جمعی از مدیران سینمایی و مسئولان برخی انتشارات و اتحادیه‌ناشران همزمان با تولد 40 سالگی محمدرضا رستمی از کمپین «کتاب جای گل» استقبال کردند.

به گزارش ایلنا، کمپین «کتاب جای گل» که به یاد محمدرضا رستمی منتقد، نویسنده و روزنامه‌نگار باسابقه راه‌اندازی شده‌است.

مهدی فیروزان مدیرعامل شهر کتاب هم از اعطای ۵۰۰ کتاب به این طرح خبر داد. براساس اعلام مسئولان شهر کتاب افرادی که می‌خواهند برای این کمپین کتاب تهیه کنند می‌توانند از شهر کتاب بن‌های پنج هزار تومانی بگیرند و در روز بزرگداشت به جای گل به متولی کمپین ارایه دهند. همچنین انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با اهدای 300 جلد کتاب به این کمپین پیوسته‌ است.

با شروع این کمپین منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینِما ۵۰ نسخه کتاب به کمپین اهدا کرد. همچنین حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی سازمان سینمایی نیز از اهدای ۴۰ نسخه کتاب به این کمپین خبر داد. همچنین شرکت بیسکویت گرجی با خرید 32 جلد کتاب از نشر ماهی، انتشارات آفتاب‌کاران با اهدای 41 جلد کتاب و انتشارات سرزمین اهورایی یا اعطای 60 جلد در این کمپین مشارکت کرده‌اند. این در حالی است که  نشرچشمه ۳۰ جلد و انتشارات نازلی ۱۰۰ جلد به کمپین «کتاب جای گل» اهدا کردند.

این کمپین  در حالی کار خود را در گرامی‌داشت یاد و خاطره محمدرضا رستمی آغاز کرد که احمد مسجدجامعی با اهدای 110 جلد کتاب و همچنین سیدرضا صالحی امیری با اعطای 40 جلد کتاب به بهانه 40 سالگی محمدرضا رستمی از نخستین افرادی بودند که به این کمپین پیوستند.

اتحادیه ناشران نیز به این طرح پیوسته است. اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران از هموطنان خواسته تا در توسعه کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی بکوشند. براساس اعلام این اتحادیه اقدام خانواده محمدرضا رستمی با استقبال اهل قلم و مسئولان حوزه فرهنگ مواجه شده است. مسئولان اتحادیه از اهداکنندگان کتاب در کمپین «کتاب جای گل» خواسته، محموله‌های خود را تا ساعت 15 روز سه‌شنبه (11 آبان‌ماه 1395) به نشانی خیابان انقلاب، پیچ شمیران، خیابان شهید محسن عباسی اصفهانی، کوچه شریف، شماره 1 تحویل دهند. همچنین علاقه‌مندان به مشارکت در این طرح برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پُست الکترونیک www.nasheran.org و آدرس ایمیل info@nasheran.org مراجعه و همچنین با شماره‌های 77537722- 77511730- 77637021-77637022 تماس بگیرند.

در پوستری که به بهانه این کمپین و مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی طراحی شده، آمده است: «کتاب‌ها و کلمات، این دغدغه روزنامه‌نگاری بود که دلش می‌خواست جهان جای بهتری باشد. برای یادبود #رضا_رستمی، #کتاب_جای_گل بیاورید تا کتابخانه‌ای شود برای مردم شهرش و کودکانشان که پا روی شانه کتاب‌ها بگذارند و قد بکشند تا آرزوی رضا رستمی لااقل کمی رنگ واقعیت به خود بگیرد.»

مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی روز چهارشنبه (12 آبان) ساعت 17:30  در خیابان جمهوری، تقاطع حافظ، پردیس چارسو برپا خواهد شد.

کد خبر : ۴۲۴۱۳۹