خبرگزاری کار ایران

"رسانه‌های نوین و مسائل جدید در ایران" به قلم علی ربیعی منتشر شد

دهمین کتاب علی ربیعی باعنوان "رسانه‌های نوین و مسائل جدید در ایران" منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ از علی ربیعی پیش از این کتاب‌هایی پیرامون سرمایه اجتماعی، مدیریت دانش و سیاست‌های رفاهی منتشر شده که برخی از آنها "جامعه‌شناسی تحولات ارزشی" _که رفتارشناسی رای‌دهندگان را در ایران مورد مطالعه قرار داده است_  و همچنین "مطالعات امنیت ملی" و "معمای دولت مدنی" نام دارند.

مشهورترین کتاب  علی ربیعی "زنده‌باد فساد" نام دارد که چاپ هفتم آن در سال ۱۳۸۵ نایاب شد و پس از آن ازسوی وزارت ارشاد تجدیدچاپ نشد.

کتاب "رسانه‌های نوین و مسائل جدید در ایران" پس از ارائه چارچوبی مفهومی- نظری در مورد نقش رسانه‌های نوین، طیف گسترده‌ای از مسائل مرتبط با شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را در زمینه خوانش ایرانیان از سریال‌های ماهواره‌ای، جنبش‌های نوین دینی در فضای مجازی، تنهایی و انزوای اجتماعی، بحران هویت، روابط مختلف دوستیابی در فضای مجازی، تغییرات ارزشی و ... بررسی و تحقیق کرده است.

در این کتاب؛ دایره وسیعی از مسائل اجتماعی ناشی از رسانه‌های نوین به صورت علمی و براساس روش‌های ترکیبی مرود مطالعه قرار گرفته است. کتاب می‌تواند ذهنیتی روشن‌تر از چگونگی رشد فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و همگرایی آنها و همچنین مسائل اجتماعی نوین ناشی از آنها ارائه کند.

کتاب "رسانه‌های نوین و مسائل جدید در ایران" توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران؛ در ۳۸۶ صفحه منتشر شده است.

کد خبر : ۴۲۴۱۲۷