خبرگزاری کار ایران

هاشمی خبر داد:

تجهیز دروازه‌های رسمی سیستان و بلوچستانبه ایکس ری و گاما ری یک ضرورت است

استاندار سیستان و بلوچستان از تجهیز دروازه‌های رسمی واردات و صادرات کالا در استان به دستگاه‌های ایکس ری و گاما ری خبر داد.

 به گزارش ایلنا از زاهدان، علی اوسط هاشمی در چهاردهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با دستور کار بررسی طرح‌ها و پروژه‌های گمرک در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برگزار شد، گفت: به‌دلیل آلوده بودن مرزها به قاچاق کالا باید سیستم‌های نظارتی مکانیزه در پایانه‌های رسمی توسعه یابد.

 وی افزود: گمرکات کشور باید نقش نظارتی خود را به منظور صیانت از سیاست‌های اقتصادی و تولید ملی توسعه بدهد.

استاندار با اظهار اینکه نیازمند مکانیزهای نظارتی هستیم که ابتکار عمل قاچاقچیان کالا را به حداقل برساند، خاطرنشان ساخت: توجه کارشناسی و ارزیابی نباید صرفا معطوف به دروازه‌های رسمی واردات و صادرات کالا باشد.

اعمال جدی شرایط گمرکی در مناطق آزاد

هاشمی بیان داشت: شرایط گمرکی در مناطق آزاد بابد جدی‌تر از مناطق سرزمینی اعمال شود زیرا برخورداری از برخی معافیت‌ها می‌تواند روزنه عمیقی برای ایجاد تونل‌های پنهان باشد.

وی صیانت از اعتبار ملی کالای تولید داخل را یک تکلیف برای همگان دانست و افزود: گمرک باید به نمایندگی از ملت کنار استاندارد ضامن باشد که البته در این مسیر جلب اعتماد و مشارکت نهادهای غیر دولتی نیز مهم است.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: برنامه زمان‌بندی مشخص برای تجهیز وتامین زیرساخت‌های 4 دروازه رسمی کالا از سوی پایانه‌ها و گمرکات استان تدوین شود.

وی همچنین از دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خواست زمان ارائه تنظیم سند اقتصاد مقاومتی استان را تعیین کند.

هاشمی اجرا و عملیاتی شدن اسناد اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های اجرایی استان را یک ضرورت خواند.

وی تصریح کرد: آثار اقتصاد مقاومتی باید در زندگی مردم خود را نمایان سازد که نشان از رشد یک پدیده نو دارد و دیگر تکرار اقدامات گذشته نیست.

کد خبر : ۴۲۴۰۹۹