خبرگزاری کار ایران

اکبری آذر به ایلنا خبر داد:

560 هکتار از اراضی چالدران به کشت سیب‌زمینی اختصاص دارد

مدیر جهاد کشاورزی چالدران از افزایش 12 درصدی تولید سیب‌زمینی در چالدران خبر داد.

رمضان اکبری آذر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در چالدران با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال 560 هکتار از اراضی شهرستان چالدران به زیر کشت سیب‌زمینی رفته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی برداشت سیب‌زمینی از اراضی این شهرستان، تصریح کرد: در این زمینه پیش‌بینی می‌شود 20 هزار تن سیب‌زمینی از اراضی شهرستان چالدران طی سال جاری برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی چالدران با بیان اینکه از کشت سیب‌‌زمینی تا زمان برداشت این محصول 6 ماه به طول می‌انجامد، اذعان داشت: عملکرد در هر هکتار برای سیب‌زمینی در شهرستان چالدران 35 تن است که این میزان با توجه به شرایط آب و هوایی تغییر می‌کند.

اکبری آذر با بیان اینکه چالدران از آب و هوای مناسبی برای کشت سیب‌زمینی برخوردار است، ادامه داد: وجود اراضی حاصلخیز و شرایط آب و هوایی مناسب سبب شده تا چالدران قطب تولید سیب‌زمنی کشور باشد.

مدیر جهاد کشاورزی چالدران با بیان اینکه برداشت سیب‌زمینی از مهر ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل سرمای زودرس پاییزه و بارش برف در حدود 10 درصد از محصول دچار خسارت شد و از بین رفت.

این مسئول استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی را در برداشت این محصول مورد اشاره قرار داد و گفت: استفاده از ماشین‌آلات کشاورزی باعث کاهش هزینه‌ها و زمان برای تولید می‌شود و راندمان این محصول را نیز افزایش می‌دهد.

کد خبر : ۴۲۴۰۹۵