خبرگزاری کار ایران

در دیدار با مدیرعامل بانک پارسیان مطرح شد؛

درخواست استاندار آذربایجان‌غربی از مجموعه نظام بانکی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مجموعه نظام بانکی در تسهیل ارائه خدمات و تامین‌مالی پروژه‌ها در بخش‌های صنعت،معدن و کشاورزی در استان فعال‌تر عمل کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، قربانعلی سعادت در دیدار مدیر عامل بانک پارسیان و رئیس و اعضای هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق ارومیه اظهار داشت: با توجه به شاخصه های استان آذربایجان غربی در حوزه صنایع کشاورزی و صادرات آن، از مجموعه نظام بانکی انتظار داریم در تسهیل ارائه خدمات و تامین مالی پروژه ها در بخش های صنعت،معدن و کشاورزی اقدام کرده و در این زمینه واسطه ها نیز حذف شود.

وی با اشاره به حوزه صادرات غیر نفتی در استان بویژه محصولات کشاورزی و ارزش افزوده این بخش بر لزوم تجهیز ناوگان استان به کامیون های حمل و نقل یخچالدار برای صادرات به بازارهای هدف منطقه ای و تخصیص تسهیلات و تامین مالی توسط سیستم بانکی تاکید کرد.

کوروش پرویزیان ، مدیر عامل بانک پارسیان نیز در این جلسه با بیان موقعیت شاخص ها و توانمندی های تاثیرگذار آذربایجان غربی در حوزه های مختلف بیان داشت : ارتباط بین بنگاه های اقتصادی و بانکها در اتاق های بازرگانی و نیز اتاق ایران همواره برقرار بوده و در این زمینه ضروری است رابطه بین مشتریان و بانک ها به ساده ترین شکل ممکن در زمینه ی بهبود فضای  کسب و کار برقرار شود.

مدیر عامل بانک پارسیان در ادامه سخنان خود ضمن تشریح رویکردها و راهبردهای این بانک،در خصوص زنجیره ارائه خدمات بانکی،خدمات بین المللی،نقل و انتقال پولی،جهت گیری ابزارها و خدمات نوین در زمینه تامین مالی و سرمایه در گردش ،مشارکت در پروژه های ملی، جهت گیری مصارف و منابع بانک پارسیان به سمت نیازهای مردم و همچنین حمایت از موضوعات دانش بنیان و اشتغال زدایی تحصیل کردگان در حوزه ذکر شده توسط بانک پارسیان توضیحاتی را ارائه کرد.

کوروش پرویزیان همچنین بر ضرورت ساماندهی موسسات غیر مجاز پولی و مالی به لحاظ نرخ سودهای بالا در کشور تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار حسن انتظار ، رئیس اتاق ارومیه با بیان ظرفیت ها و توانمندی های استان آذربایجان غربی اظهار داشت : آذربایجان غربی با تلاش و همت فعالین اقتصادی بخش خصوصی،قطب کشاورزی و صنایع تبدیلی کشور بوده و با حمایت مسئولین از سرمایه گذاران،در روند صنعتی شدن نیز گام بر می دارد.

رئیس اتاق ارومیه با تشریح پتانسیل های گردشگری و موقعیت سوق الجیشی آذربایجان غربی، فرصت های سرمایه گذاری در این بخش را حائز اهمیت قلمداد کرد و اظهار داشت: اتاق بازرگانی با توجه به رسالت خود وظیفه دارد در خدمت سرمایه گذاران و بنگاه های اقتصادی بوده و در این زمینه بانک پارسیان می تواند با بررسی کارشناسی در حوزه تامین مالی و ارائه  خدمات خود نقش مهمی در تسهیل و تسریع روند سرمایه گذاری را در استان داشته باشد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار مهمترین پتانسیل ها و ظرفیت های توسعه ای و مکانیسم های جذب سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی بویژه حوزه صنعت استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر : ۴۲۴۰۶۳