خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون کارگری مجلس:

مجلس خود را جای کارگران آق‌دره بگذارد

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۹۴۹

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در دفاع از تصویب طرح تحقیق و تفحص از معدن طلای آق دره گفت: کارگران آق دره کسانی هستند که باوجود انجام کارسخت نه از امنیت شغلی کافی برخوردند و نه سابقه بیمه‌ای درستی دارند.

به گزارش ایلنا «نادر قاضی پور» در آغاز سخنان خود با طرح این موضوع که به جای تامین امنیت شغلی کارگران با آنها به عنوان عامل مخل امنیت برخورد می‌شود، گفت: کارگران معدن طلای آق‌دره سالهاست که در کنار سایر کارگران ایرانی برای عمرانی و آبادانی کشور زحمت می‌کشند اما با شروع فصل زمستان به ناگهان اخراج می‌شوند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: خودتان را جای این کارگران بگذارید که مثل هر روز به بی خبر از همه جا به محل کارشان رفته‌اند و هنگامی که با ممانعت نگهبانی معدن روبرو می‌شوند تازه از اخراج خود مطلع می‌شوند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: بابیان اینکه بیشتر این کارگران حتی با فرض انجام 50 سال کار سخت و زیان آور به اندازه 20 سال هم سابقه بیمه ندارند که بتوانند بازنشسته بشوند، افزود: چطور از این کارگران می توان انتظار داشت که اعتراض نکنند.

وی با قدردانی از همراهی نمایندگان میان‌دواب، تکاب و شاهین دژ و دیگر نمایندگان عضو فراکسیون کارگری مجلس در پیگیری طرح تحقیق و تفحص از معدن طلای آق‌دره گفت: در شرایطی که دستمزد کارگران به یک میلیون تومان نمی‌رسد و هنوز گام موثری در جهت حل مشکل مسکن آنها برداشته نشده است، مجازات شلاق کارگران معدن آق دره ظلم تلقی می‌شود.

قاضی پور گفت: به استناد اصل 76 قانون اساسی نمایندگان امضا کننده طرح تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن طلای آق دره خواهان  بررسی علل اخراج و بیکاری کارگران، بررسی علل درگیری کارگران، بررسی نحوه شکایت کارفرما و کارگران، بررسی نحوه برخورد نیروی انتظامی با کارگران، بررسی مراحل رسیدگی به شکایت علیه کارگران در قوه قضائیه، نحوه اجرای احکام صادره و نقش فرمانداری تکاب و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تکاب در روند رسیدگی به پرونده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز