خبرگزاری کار ایران

در بیانیه تشکل‌های صنفی لامرد و مهر عنوان شد؛

بگذارید تا سازمان تامین اجتماعی به ارائه خدمات درمانی به کارگران ادامه دهد

پنج تشکل صنفی کارگری شهرستان‌های لامرد و مهر با صدور بیانیه‌ای مشترک مخالفت خود را با بررسی پیشنهاد ادغام منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت ایرانیان عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این بیانیه مشترک که از سوی خانه کارگر لامرد و مهر، اتحادیه زنان کارگر لامرد و مهر، کانون کارگران بازنشستگان شهرستان لامرد و حومه، کانون‌کارگران بازنشستگان مُهر و حومه، انجمن کارگران ساختمانی لامرد و حومه صادر شده، آمده است: اخیراً خبرهایی به گوش می‌رسد که وزارت بهداشت در اقدامی غیرکارشناسی، پیشنهادی را برای تجمیع بخش درمان سازمان تامین اجتماعی و انتقال به وزارت بهداشت ارائه کرده‌اند که تشکل‌های کارگری شهرستان‌های لامرد و مهر مخالفت خود را با این طرح اعلام می دارند.

در ادامه آمده است: در صورت تصویب این طرح باعث خسارت جبران ناپذیری به اقشار جامعه کارگری به عنوان صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی می‌شود و با محدودشدن منابع سازمان، حقوق کارگران تضییع می‌شود.

تشکل‌های امضا کننده این بیانیه اعتراضی متذکر شده اند که در صورت تصویب این طرح کامل منابعی که کارگران جمع کرده اند، نابود می‌شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: چشم طمع به حقوق کارگران دوخته‌اند درحالیکه به گفته پزشکیان نماینده محترم مردم در مجلس، درآمد پزشک بخش دولتی در ایران 7 برابر پزشکان آمریکایی حدود 180 تا 190 میلیون‌تومان است و سرانه درمان در آمریکا هشت هزار دلار و در ایران هزار دلار و حال با این وضعیت تحقیر آمیز و خفت بار ، وزارت بهداشت بدون نگاه به وضعیت درمانی کارگران در سراسر کشور به دنبال دست اندازی به اموال آنان است.

امضاء کنندگان این بیانیه با طرح این سئوال که آیا تصمیم گیران و تصمیم سازان به حوادث ناگوار مالی ناشی از تصویب این طرح اندیشیده‌اند؟ متذکر شده و آورده اند: طرح شکست‌خورده و اجرای ناقص طرح تحول سلامت با این حرکت و حال که سازمان تامین اجتماعی جانی تازه گرفته است نیز اکنون وزارت بهداشت به دنبال آن است تا با دست‌اندازی به اموال کارگران، این طرح را چند مدتی استمرار بخشد ولی مدیران و کارشناسان و نمایندگان محترم مجلس باید هوشیار باشند که این طرح مدتی دیگر علاوه بر دولت، بیمه‌ها از جمله سازمان تامین اجتماعی را نیز با کسری منابع و بودجه مواجه خواهد کرد.

تشکل های صنفی کارگری شهرستان های لامرد و مهر در این بیانیه ضمن تاکید بر اینکه استقلال سازمان تامین اجتماعی خط قرمز کارگران است، آورده اند: ما کارگران به عنوان صاحبان اصلی این نهادهای بیمه‌ای از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم که با تجدید نظر در این طرح مانع دست اندازی به حق الناس متعلق به اقشار آسیب پذیر کشور و تحمیل خسارات سنگین به سازمان تامین اجتماعی شوند.

در خاتمه این بیانیه صنفی در خطاب به تحرکات وزارت بهداشت درخصوص اجرای این طرح آمده است: ما تشکل های صنفی کارگری در برابر هرگونه تضییع حقوق‌مان ایستاده‌ایم و مخالفت کامل خود را با این طرح اعلام می‌داریم و خواهشمندیم بگذارید تا سازمان تامین‌اجتماعی به ارائه خدمات درمانی به کارگران محروم ادامه دهد.

کد خبر : ۴۲۳۸۴۲