خبرگزاری کار ایران

امکانات ساخت کشتی در ایران کم نظیر است

رئیس ایدرو گفت: امکانات ایران برای ساخت انواع کشتی در منطقه نظیر ندارد و اشتباه است با این امکانات، سفارش ساخت کشتی به خارجی ها داده شود.

به گزارش ایلنا، معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ضمن بازدید از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) که جزو شرکت های تابعه سازمان گسترش است، گفت: ما امروزه در حوزه صنعت کشتی سازی به خودکفایی رسیدیم و توان ساخت داخلی در این صنعت و همچنین ساخت تجهیزات سنگین نفت، به یکی از ویژگی های تولید داخلی مبدل شده است.

معظمی با بیان اینکه با توجه به امکانات ساخت داخل در حوزه حمل و نقل دریایی و همچنین برخورداری استان هرمزگان از موفقیت استراتژیک، اظهار داشت با تحویل کشتی اقیانوس پیمای کاشان به وزارت نفت، آمادگی داریم ساخت سفارش های دیگر را با قیمت های بین المللی انجام دهیم.

رئیس ایدرو گفت: برای ما با پیشینه ۱۰۵ سال صنعت نفت، زیبنده نیست تجهیزات نفتی وارد کنیم و امروزه رسیدن به خودکفایی در ساخت تجهیزات نفتی، سخت تر از اداره جنگ نیست.

وی با اشاره به اینکه برجام فضای مناسبی برای سرمایه گذاری فراهم کرده است افزود ما باید از این فضا جهت تقویت توان ساخت داخل استفاده کنیم و این مستلزم داشتن اعتماد به توان و سرمایه های داخلی است تا بتوانیم از کشورهای کم سابقه در صنعت نفت و کشتی سازی، بهتر فعالیت کنیم.

رئیس ایدرو با اشاره به اینکه توانمندی فنی و صنعتی ایزوایکو، این شرکت را به قطب صنعت کشتی سازی و صنایع فراساحل در منطقه مبدل کرده است گفت: یقیناً در هیچ یک از کشورهای منطقه این توان ایزوایکو وجود ندارد و امیدواریم این شرکت تا پایان سال، وضعیت بهتری نسبت به سال قبل پیدا کرده و توان ساخت داخل را بهبود بخشد.

 

کد خبر : ۴۲۳۲۵۶