خبرگزاری کار ایران

حبیب‌الله صالحی در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ‌ دستگاه‌ امحاء پسماندهای عفونی بیمارستانی منفجر نشده است

مخترع دستگاه امحاء پسماندهای عفونی بیمارستانی کشور تاکید کرد که هیچ‌‌ دستگاهی منفجر نشده است.

حبیب‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در گچساران گفت: در 15 سال گذشته تنها دو دستگاه پسماند عفونی بیمارستانی که از رده گارانتی خارج بود در شهرستان ارومیه دچار حریق شد و دو کارگر جان باختند.

وی زمان وقوع این حادثه را 2 سال پیش عنوان و تاکید کرد که هیچ‌کدام از دستگاه‌های امحاء پسماندهای عفونی بیمارستانی منفجر نشده است.

مخترع دستگاه امحاء پسماندهای عفونی بیمارستانی کشور افزود: نصب دستگاه امحای زباله‌های عفونی امری ضروری است و با توجه به میلیاردها هزینه‌ای که دولت در دوره‌های متفاوت برای خرید و نصب دستگاه‌های خرد در یک‌هزار و 450 بیمارستان کشور انجام داده ثابت شده فرهنگ نگهداری ما پایین‌تر از فرهنگ خریداری است.

صالحی گفت: سپردن مدیریت دستگاه امحاء پسماندهای عفونی بیمارستانی به بخش تخصصی و افراد دوره‌دیده ثابت و غیر متغییر واجب است.

وی افزود: 35 دستگاه امحاء پسماندهای عفونی بیمارستانی در دولت تدبیر و امید به فروش رسیده و نصب شده که در دولت قبل بدهی‌های خرید و نصب دستگاه به شرکت ما پرداخت نشده است.

صالحی در پایان گفت: 204 دستگاه سراسر کشور در 15 سال به فروش رسیده و قیمت هر دستگاه بنا به ظرفیت و سایز از 200 لیتر تا 1200 لیتر و 70 میلیون، 90 میلیون تا 250 میلیون تومان متغییر است.

کد خبر : ۴۲۲۹۶۲