خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس پیشگیری:

نباید از مسائل امنیتی در انتخابات غفلت کرد

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، تلاش در جهت تقویت اشتراکات و انسجام اجتماعی مهمترین وظیفه پلیس در انتخابات دانست.

به گزارش ایلنا، سردار «شرفی» در همایش کلانتری و پاسگاه‌ها که در استان کردستان برگزار شد، با اشاره به شعار هفته ناجا اظهار داشت: شعار «همه با هم برای امنیت و آرامش» از میان صد‌ها شعار انتخاب شد و این انتخاب بهترین گواه بر اهمیت امنیت در قالب همراهی و مشارکت مردم است. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: امنیت مقوله‌ای چند وجهی و وسیله‌ای برای رشد و تعالی جامعه است. 

وی با اشاره به اینکه بستر هر اقدام و فعالیتی امنیت است، افزود: هیچ حیاتی بدون امنیت شیرین نیست و هیچ کاستی و کمبودی با وجود امنیت تلخ نمی‌باشد. 

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: امروزه استفاده از روش‌های «پیشگیری اجتماعی» و «امنیت مردمی» یکی از مترقی‌ترین رویه‌های تأمین امنیت است که پلیس جمهوری اسلامی ایران به خوبی به آن پی برده است. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: پلیس اعتقاد دارد که میزان و سطح امنیت عمومی در جامعه به بلوغ و مسئولیت مردم بستگی دارد چرا که مردم می‌توانند با کمک ساختارهای امنیتی و انتظامی در تولید و تأمین امنیت ایفای نقش کنند. 

سردار شرفی ادامه داد: پلیس جامعه محور با اقدامات اقناعی و مردمی می‌تواند با تکیه بر مشارکت شهروندان و توانایی‌های خود امنیت را به ارمغان آورد. 

وی تأمین امنیت مراسم ماه محرم را الگوی مشارکتی موفق، مثال زدنی و تلفیقی از قدرت مردمی و ساختارهای انتظامی و امنیتی برشمرد و گفت: در دهه اول محرم امسال به صورت روزانه در ۶۵ هزار نقطه از کشورمان مراسم عزاداری برگزار شد که با بکارگیری بیش از ۸۰ هزار پلیس و همچنین مشارکت‌های مردمی در قالب همیار محرم، نیروهای بسیج، پلیس افتخاری، نگهبان محله و... امنیت این مراسم به بهترین وجه برقرار شد. 

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف درصدد آسیب رساندن به اسلام و انقلاب هستند، اظهار داشت: کوچک‌ترین خطا و سهل انگاری مسئولان کشور می‌تواند دستاویزی برای موج سواری دشمنان نظام باشد. 

سردار شرفی پلیس جمهوری اسلامی را سرباز ولایت خواند و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دشمن از حضور خود در منطقه به دنبال دو هدف یعنی نفوذ و از بین بردن نظام اسلامی است. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گریزی به انتخابات پیش رو زد و بیان داشت: در آستانه انتخابات باید از غفلت امنیتی پرهیز کرد چرا که فاصله بین امنیت و ناامنی بسیار ناچیز و شکننده است و تلاش در جهت تقویت اشتراکات و انسجام اجتماعی از مهم‌ترین وظایف پلیس در ایام انتخابات است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در جلب رضایت مردم اشاره کرد و گفت: در دیدار اخیر فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، فرمان ایشان مبنی بر اینکه به کلانتری‌ها توجه ویژه شود، موجب تشکیل شورای تحول در راستای برنامه ریزی و افزایش کیفیت کلانتری‌ها شد. 

سردار شرفی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گریزی بر عملکرد انتظامی کردستان در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته زد و بیان داشت: جرائم خشن در استان ۳۷ درصد کاهش یافته است که این موضوع نشانه ایثار و فداکاری کارکنان انتظامی استان است. 

وی افزود: سرقت مسلحانه در استان دربازه زمانی مذکور یک مورد بوده است که با تلاش انتظامی استان بلافاصله کشف شده است. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به افزایش ۶ درصدی تعداد پرونده‌ها در استان گفت: این افزایش تعداد پرونده‌ها نشان از صحت آماری و رسیدگی به درخواست‌های شهروندان دارد. 

این مقام ارشد انتظامی حضور مأموران در صحنه جرم و رسیدگی حضوری به درخواست‌های مردمی را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: در سال گذشته میانگین حضور مأموران استان در محل بیش از ۱۱ دقیقه بوده که خوشبختانه در سال جاری میانگین حضور مأموران به ۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه کاهش یافته و این روند بهبودی با همت کارکنان و برنامه ریزی‌های مدون به دست آمده است. 

سردار شرفی با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، میانگین کشوری رضایتمندی از کلانتری‌ها ۸۷ درصد می‌باشد اظهار داشت: میزان رضایتمندی از کلانتری‌های استان کردستان ۹۴ درصد بوده که از میانگین کشوری ۷ درصد بیشتر است. 

وی کشفیات مواد مخدر در حوزه پلیس پیشگیری استان را دارای رشد ۱۷ درصدی و دستگیری معتادان خیابانی را دارای رشد ۱۵ درصدی عنوان کرد. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خاتمه با اعلام اینکه پلیس کردستان رتبه اول سلامت اداری در سطح کشور را کسب کرده خاطرنشان کرد: عملکرد مجموعه انتظامی استان جای تقدیر و تشکر دارد و بالا‌ترین اجر و پاداش کارکنان انتظامی استان کسب رضایت خداوند است.

کد خبر : ۴۲۲۲۱۵