خبرگزاری کار ایران

آشتاب مطرح کرد:

پرداخت بیمه بیکاری به یک‌هزار و 777 نفر در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به یک‌هزار 777نفر طی 6 ماهه نخست امسال در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، علی آشتاب در جمع خبرنگاران افزود: تلاش می‌شود با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای استان، مقرری‌بگیران زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بپردازند تا راهی برای ورود به بازار کسب و کار به دست آورند.

وی اظهار داشت: در این راستا طی ۶ ماهه نخست امسال ۳۶۵ نفر به آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شده و در حال کسب آموزش‌های مربوطه هستند تا به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بپردازند و راهی بازار کسب و کار شوند.

آشتاب با بیان اینکه بیمه بیکاری به افرادی تعلق می‌گیرد که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج می‌شوند، اظهار کرد: بیمه‌شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه بوده یا قرارداد اشتغال آن‌ها در واحدهای صنعتی و تولیدی به اتمام رسیده باشد، به شرط دارا بودن یک سال سابقه کار و با ارائه قرارداد یک ساله، پس از تایید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت.

وی از اشتغال مجدد ۳۳ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تامین زندگی و معیشت افراد در شرایط سخت است.

کد خبر : ۴۲۲۲۱۰