خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان:

هدف جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری و سلامت انسانهاست

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۰۲۱

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی‌گیلان گفت: اهداف سازمانی جمعیت هلال احمر در جهت تسکین آلام بشری و سلامت انسانها است و در شهرک‌های صنعتی نیز کاستن از آلام قشر مولد و زحمتکش و سختکوش جامعه کارگری مدنظر قرار دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان طی نشستی با مهدی ولی‌پور به اهداف و نقش تاثیرگذار هلال احمر در شهرک‌ها و نواحی‌صنعتی استان پرداخت‌وگفت: اهداف سازمانی جمعیت هلال‌احمر درجهت تسکین آلام‌بشری و سلامت انسان‌ها است و در شهرک‌های صنعتی نیز کاستن از آلام قشر مولد و زحمتکش و سخت کوش جامعه کارگری مدنظر قرار دارد.

طهمورث لاهوتی‌اشکوری اذعان داشت: هدف از این نشست را ارتقاء سطح ایمنی شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست.

وی بیان کرد: ارتقاء سطح آگاهی فعالان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای مقابله و مواجه درست با حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی و ساماندهی کمک‌ها و مساعدت‌های واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین استفاده بهینه در مواقع ضروری از امکانات شهرک‌های صنعتی جهت پاسخگویی به آسیب‌های احتمالی از حوادث و در مجموع ارتقاء سطح ایمنی شهرک ها و نواحی صنعتی استان است .

لاهوتی‌اشکوری اظهار داشت: آگاه‌سازی و آموزش‌های مناسب در برابر حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی می‌تواند از بروز تلفات در زمان وقوع حوادث بکاهد و برگزاری دوره‌های آموزشی پایه، عمومی و تخصصی، برگزاری مانورهای عملیاتی برای حفظ و ارتقاء آمادگی جامعه کارگری، راه اندازی خانه‌های داوطلب جمعیت در محل کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی و تولیدی استان و اعزام کاروان‌های سلامت در قالب پزشکان داوطلب به شهرک های صنعتی و ارائه خدمات پزشکی از جمله پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان امداد رسانی سریع و اسکان آسیب دیدگان در برابر حوادث را از اولویت‌های اساسی دانست  و افزود: همکاری با جمعیت هلال احمر برای فراهم کردن امکان اسکان اضطراری حادثه دیدگان یا در راه ماندگان با هماهنگی و همراهی شرکت های خدماتی شهرک‌های صنعتی و واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی می‌تواند مثمر ثمر باشد .

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: عضویت صاحبان کارگاه‌های صنعتی در مجمع خیرین جمعیت، مشارکت و جمع‌آوری‌کمک‌های مردمی در زمان وقوع حوادث و تشویق و ترغیب صاحبان کارخانه‌ها و کارگاه ها و پشتیبانی ترابری در جمع آوری و ارسال کمک های مردمی به مناطق حادثه دیده نیز از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح شد .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: این نشست می‌تواند در پایان با تفاهم نامه‌ای به منظور بهره مندی از توانمندی های متقابل و ارتقاء سطح آمادگی و همکاری جامعه کارفرمایان و کارگران در زمان وقوع حوادث ، ترویج فرهنگ خودامدادی و ساماندهی کمک ها و مساعدت واحدهای صنعتی در مواقع جمع آوری کمک‌های مردمی،  اهمیت زمان و لزوم کمک‌های سریع اولیه به مصدومان حادثه دیده و همچنین ارتقاء سطح آمادگی و نیز آشنایی بیشتر با محیط شهرک‌های صنعتی و برگزاری مانورهای مشترک منعقد و آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز