خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد:

دستگیری تامین‌کننده اصلی بزرگ‌ترین محموله قاچاق پرندگان در البرز

در پی دستگیری بزرگ‌ترین قاچاقچی پرندگان در ماه گذشته، با انجام یک سلسله عملیات شناسایی و اطلاعاتی، تامین کننده اصلی این پرندگان قاچاق در البرز به دام افتاد.

به گزارش ایلنا، رضا جزینی‌زاده (مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست) با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شناسایی و دستگیری بزرگ‌ترین قاچاقچی پرندگان به نام (الف. ر) در شهریورماه سال جاری و محموله‌ای به ارزشی بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در استان البرز، با انجام یک سلسله عملیات شناسایی اطلاعاتی و با همکاری مراجع امنیتی و حراست البرز و توسط یگان محیط زیست استان البرز، فرد اصلی تامین کننده این پرندگان با ترتیب دادن یک معامله صوری ازیکی از استانهای شمالی به البرز کشانده شد و در هنگام وقوع جرم با دستور مقام قضایی بازداشت شد.

وی افزود: مقدار زیادی پرنده وحشی از نوع فلامینگو و اردک سبز از وی ضبط و به یکی از مراکز نگهداری حیات وحش البرز منتقل شده است.

به گفته مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست، (م. ر) از دلالان و فروشندگان و تامین کنندگان اصلی پرندگان نایاب در کشور می‌باشد.

جزینی‌زاده تصریح کرد: براساس تاکید ریاست سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر برخورد قانونی با هر نوع تخلف، اداره کل حراست با استفاده از توان و ظرفیت موجود در ستاد و استان‌ها و با همکاری تنگاتنگ مراجع امنیتی و قضایی، با کلیه افراد و باندهایی که به نوعی به حیات وحش کشور آسیب برسانند بطور جدی برخورد خواهد کرد.

گفتنی است، ۲۸ شهریور و طی دو عملیات جداگانه، بزرگ‌ترین قاچاقچی پرندگان وحشی در البرز دستگیر شد و از این قاچاقچی بیش از۳ هزار انواع پرنده وحشی، پرنده‌های آبزی و کنار آبزی زنده و ۲۰۰ طرفه و حیوانات تاکسیدرمی شده کشف وضبط شد.

کد خبر : ۴۲۱۹۵۱