خبرگزاری کار ایران

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت خبر داد:

افزایش آگاهی عمومی از طریق شبکه شهرهای خلاق یونسکو؛ مدلی برای توسعه پایدار شهری

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۹۱۸

جزییات سفر نمایندگان شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت در نشست شبکه شهرهای خلاق خوراک شناسی دنیا در جئونجو کره جنوبی تشریح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر  ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق رشت گفت: نشست شبکه شهرهای خلاق، با حضور ۱۵۰ شرکت کننده، متشکل از هیات های عالی مقام شهرهای خلاق یونسکو و شبکه شهرهای خلاق کره و شهرهای متقاضی و علاقمند به پیوستن به شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه خوراک شناسی بود که در جئونجو کره جنوبی از چهارشنبه ۲۸ مهر الی جمعه ۳۰ مهر ماه جاری برگزار شد.

فاطمه قدیمی اذعان داشت: در مراسم افتتاحیه این نشست نماینده وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری میزبان ، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو کره و همچنین شهرداران سئول، اینچئون، جئونجو، گوانگجو، بوسان، تونگیئونگ، دائگو، پاجو، بوچئون و یوسو از جمله افراد حاضر در جلسه بودند و مدیر بخش خلاقیت یونسکو ،  دستیار فرهنگی یونسکو و نمایندگان شبکه شهرخلاق کانادا و ژاپن نیز از  سخنرانان کلیدی بودند که به بررسی اهداف توسعه پایدار و استراتژی آینده و  مطالعات موردی عملکرد شبکه های شهر پرداختند. 

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت تصریح کرد: اهداف برگزاری این نشست توسعه شبکه، بحث و بسط‌دادن فعالیت‌های مشارکتی در میان شهرهای خلاق یونسکو در زمینه خوراک‌شناسی، افزایش آگاهی عمومی از شبکه شهرهای خلاق یونسکو به عنوان مدلی برای توسعه پایدار شهری با استفاده از خلاقیت به عنوان یک عامل استراتژیک و ایجاد شبکه شهرهای خلاق کره به منظور  فعالیت به عنوان یک گروه مشورتی را می توان نام برد.

فاطمه قدیمی افزود : برگزاری کارگاه آموزشی بین المللی برای نمایندگان شهرهای خلاق خوراک شناسی در راستای تقویت شبکه، تبادل برنامه شهرهای خلاق یونسکو، معرفی شبکه شهرهای خلاق یونسکو و استراتژی آن در رابطه با اهداف توسعه پایدار  از دیگر موارد انجام شده در این نشست بود . این کارگاه با سخنرانی شهردار و رئیس شورای شهر جئونجو افتتاح شد. در جلسه اول این کارگاه، ایجاد شبکه پایدار میان شهرهای خلاق خوراک شناسی و در جلسه دوم عصر همان روز ماهیت مواد غذایی جئونجو، دانش و کاربرد بین المللی آن تشریح شد.

وی خاطر نشان کرد : برگزاری تورهای آشپزی و گردشگری، جشن مجللی از غذای جئونجو و اجرای سنتی جئونجو نیز در دستور کار قرار داشت .

قدیمی بیان داشت: در کارگاه‌های اساتید مواردی تجاری سازی غذاها و نحوه ارائه محصولات، اهداف، استراتژی‌ها با تاکید بر جشنواره‌ها، پیشنهاد تشکیل کمیته‌های سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، تحقیق ذیل گروه خوراک شناسی شهر های خلاق و عضویت هر یک از شهرها در کارگروه‌های مختلف ، نحوه ارایه غذا و برگزاری تورهای مزرعه، تاثیر سرمایه‌گذاری در مسیر غذا در توسعه اقتصادی شهرها، نحوه تغذیه سالم و موارد ازمایشگاهی انجام شده در خصوص عدم داشتن دانش درست مصرف کردن غذا، تاکید بر رابطه بین فرهنگ و غذا و رفتار شهروندان در رستوران ها از جمله موارد مورد بحث بود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز