خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت:

پیاده‌روی اربعین تاثیرگذارترین نوع عزاداری است

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۸۵۱

فرماندار رشت گفت: اعزام کاروان اربعین حسینی به نوعی تاثیرگذارتر از همه عزاداری‌هاست و می‌تواند جهادی مقابل دشمنان باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید عیسی مهدوی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم روز 13 آبان اظهار کرد: اعزام کاروان اربعین حسینی از موثرترین راه‌های حمایت از یکی از بزرگترین قیام‌های شیعیان است که اسلام را پشتیبانی خواهد کرد و به نوعی تاثیرگذارتر از همه عزاداری‌هاست و می‌تواند جهادی مقابل دشمنان باشد.

فرماندار رشت اذعان کرد: موضوع 13 آبان نیز استمراری است در راستای اربعین حسینی و دو موضوع مهم را در بر خواهد گرفت که مورد اهمیت است؛ اول موضوع شهادت و ایثار دانش‌آموزان و دانشجویان و دوم موضوع دشمن‌شناسی است که از تاکیدات مقام معظم رهبری است .

 مهدوی بیان داشت: شناخت این روز مهم و موضوع استکبار ملی برای بسیاری از جوانان و نوجوانان امروزی با تبلیغات و تدارک هر چه بهتر برای این روز میسر خواهد بود.

وی با اشاره به فرموده امام راحل درباره نامیدن 13 آبان به عنوان انقلابی دیگر، اذعان داشت: اشغال مرکز جاسوسی که در آن زمان محل تدارکی برای برگزاری فتنه بوده، به لحاظ تاریخی از بزرگترین و مهمترین روز‌های تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی افزود: 13 آبان زمینه‌ای برای یادآوری سه مناسبت بزرگ و تاریخ بزرگ و تثبیت نظام انقلاب اسلامی بین مردم است و در این روز، تسخیر لانه جاسوسی سبب شد که مجلس سوم این روز را مبارزه با استکبار جهانی نامیده است.

فرماندار رشت استکبار ستیزی الهام گرفته از قران دانست و گفت: در تاریخ اسلام همیشه اینگونه بوده که مستکبر ان شناسایی شوند که در این قالب مقام معظم رهبری امریکا را دشمن بزرگ جهان دانسته است.

مهدوی مردمی بودن برگزاری این مراسم را بسیار مهم دانست و افزود : 13 آبان امسال، روز پنجشنبه و مصادف با صفر ماه می باشد و طی برنامه ریزی های انجام شده، راهپیمایی از ساعت 9 صبح در شهر رشت آغاز شده و برای دانش آموزان نیز ساعت 10 صبح با حضور در میدان شهدای پل ذهاب شروع می شود .

وی افزود: در کل سه مسیر اصلی را برای این روز ، در شهر رشت تعیین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز