خبرگزاری کار ایران

یونسی، در اولین نشست روسای اداره سیاسی فرمانداری های استان :

افزایش 40 درصدی تشکل های مردم نهاد در مازندران در دولت تدبیر و امید / خانه احزاب مازندران به زودی راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۶۲۵

دولت تدبیر و امید به تضارب آرا در چارچوب قانون اعتقاد دارد و اقدامات غیر قانونی را به هیچ وجه نمی پذیرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در اولین نشست روسای اداره سیاسی فرمانداری های استان در دولت تدبیر و امید با اشاره به این که فضای سیاسی استان برای فعالیت قانونی گروه های سیاسی باز است، خاطر نشان ساخت:  دولت تدبیر و امید به تضارب آرا در چارچوب قانون اعتقاد دارد و اقدامات غیر قانونی را به هیچ وجه نمی پذیرد.

معاون استاندار با تاکید بر این که در راستای برنامه های دولت، باید نشست با گروه های سیاسی در دستور کار فرمانداری ها قرار گیرد، گفت: مواضع و اقدامات دولت برای گروه های سیاسی تشریح و تبیین شود.

یونسی بر بهره گیری از تعامل چهره به چهره با گروه های سیاسی در راستای تحقق برنامه های توسعه ای دولت تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: افزایش 40 درصدی تشکل های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید یک ظرفیت مناسب است که باید با ساماندهی مطلوب آن، در  جهت پیشبرد امور مردم و دولت به ویژه در حوزه انتخابات بهره گیری نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، بر استفاده از ظرفیت نخبگان، صاحب نظران و دانشگاهیان تصریح کرد و افزود: مواضع دولت، مدبرانه تحلیل و تبیین شود.

وی برگزاری انتخابات بی طرفانه و شفاف را مشی دولت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده عنوان کرد و بیان داشت: آیین نامه جدید انتخابات به زودی ارائه خواهد شد و خانه احزاب مازندران نیز بزودی تشکیل خواهد شد.

یونسی بر تشکیل اتاق فکر و گروه اندیشه ورز در تمامی فرمانداری ها تاکید کرد و ابراز داشت: وضعیت شهرستان ها در همه حوزه ها به شکل عالمانه و دقیق آسیب شناسی شود.

معاون استاندار، با اشاره به این که در حوزه مسایل اجتماعی، مقام معظم رهبری راسا ورود نموده اند، عنوان نمود: توجه به مسایل اجتماعی، تشکیل جلسات مرتبط با این حوزه و اجرای درست طرح جامع مقابله با آسیب های اجتماعی و برنامه های ابلاغی در این راستا، تکریم ارباب رجوع و فراهم نمودن زمینه های رضایت مندی مردم از جمله مسایلی است که باید به جد مورد توجه باشد.

وی حرکت جمعیتی مازندران به سوی استانی پیر را یک هشدار جدی برای همه عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت مرکز رصد اجتماعی استان، به شکل یک دیده بان اجتماعی مسایل این بخش را می نمایاند و نشانگر آن است که در بسیاری از حوزه های اجتماعی باید با حس دردمندی و تعهد بیشتری برخورد شود.

یونسی، تصریح کرد: اجتماعی کردن مبارزه با طلاق و اعتیاد و استفاده از همه ظرفیت ها در این دو حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بر بکارگیری افراد شایسته و کارآمد و معتقد به سیاست ها و برنامه های دولت در انتصابات تاکید کرد و افزود: مردم به آینده امیدوار هستند و باید از افرادی که با تلاش و تدبیر، روح امید و اعتماد را در جامعه تقویت می کنند، بهره گیری شود.

یونسی ضمن تقدیر از مشارکت بالای مردم مازندران در سرشماری اینترنتی، عنوان کرد: هفته پدافند غیر عامل و 13 آبان، روز جهانی مبارزه با استکبار از مناسبت های پیش روست که لازم است فرمانداری ها در این دو حوزه فعال عمل نمایند و به بهترین شکل این ایام را گرامی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که برجام، سایه بسیاری از مخاطرات را از کشور دور نمود، گفت: سیاست تعامل به جای تقابل و به فرجام رساندن برجام در سایه منویات رهبر معظم انقلاب، مدیریت مدبرانه رییس جمهور محترم و تدبیر و امید و تلاش شبانه روزی تیم دیپلماسی به بار نشست.

در آغاز  این جلسه جعفر قمی اویلی، مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری نیز به بیان گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این دفتر در حوزه مرتبط پرداخت.

وی گفت: کارشناسان سیاسی بازوان سیاسی فرمانداران هستند و در توسعه سیلسی هر شهر نقش اساسی دارند.

قمی اویلی، تاکید کرد: دولت منتخب ملت است و توسط مقام معظم رهبری تنفیذ شده است و تخریب دولت هیچ توجیهی ندارد.

در این جلسه در زمینه مسایل مختلف سیاسی و اجتماعی، بحث و تبادل نظر شد و تصمیاتی اتخاذ گردید

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز