خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در سراوان خبر داد:

مذاکره با افغانستان و پاکستان درباره تامین امنیت مرزهای شرقی

وزیر کشور از مذاکره با افغانستان و پاکستان درباره تامین امنیت مرزهای شرقی خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی امروز پس از بازدید از مرزهای شرقی سیستان و بلوچستان در دیدار با سران طوایف، علمای شیعه و سنی، نخبگان و جوانان شهرستان سراوان اظهار داشت: با توجه به اینکه قسمتی از مزرهای شرقی در سراوان قرار دارد تامین امنیت پایدار این منطقه برای کشور بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: مرزهای شرقی مدافع اصلی و دریچه امنیت منطقه و ایران اسلامی است که دولت و نظام جهموری اسلامی تلاش می‌کند با توجه به ظرفیت‌های موجود و توان منطقه امنیت پایدار را تامین کند.

وی افزود: مردم این منطقه از محرومیت تاریخی رنج می‌برند و زمانی در آسایش زندگی می‌کنند که امکانات لازم و تلاش برای حیات بهتر آنان فراهم باشد. زمانی می‌توانیم مطالبه گر باشیم که امکانات رفاهی را برای مردم فراهم کنیم که متاسفانه حجم عقب افتادگی در این منطقه بسیار زیاد است.

وزیر کشور گفت: دولت تدبیر و امید اولویت دادن به مردم این منطقه را در عمل به اثبات رسانده که سفر دکتر روحانی پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری به این استان نشان از عمل به وعده هاست.

رحمانی فضلی اظهار داشت: در سفر رئیس‌جمهوری بیشترین حجم منابع مالی و مصوبات کلان به این منطقه اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه بزرگترین اولویت حضور من در سیستان و بلوچستان بازدید از مرز و ساماندهی منطقه مرزی است خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد شرایط کنترل مرز برای پاکستان و افغانستان دشوار است که باید این 2 کشور وظایف خود را در خصوص تامین امنیت در مرز ایفا کنند. در ارتباط با تامین امنیت مرزها مذاکراتی با کشورهای افغانستان و پاکستان انجام شده است.

وی افزود: سفرم به سیستان و بلوچستان توفیقی بود تا با نیروهای سپاه، انتظامی، استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سراوان دیدار و از مناطق مرزی سرکشی کنم.

وزیر کشور گفت: باید اعتبارات ویژه‌ای تامین شود تا در مدت زمان کوتاه همه مناطق مرزی شرق کشور از امنیت پایدار برخوردار شوند.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: شهرستان سراوان به صورت پایلوت به عنوان منطقه اقتصاد مقاومتی مطرح شده که ضروری است پس از بررسی موضوع رسمی شدن بازارچه مرزی کوهک این مهم در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی درباره بازدید از پاسگاه‌های مرزی سراوان گفت: وجود نیروهای بومی مومن و متعهد در مرز مایه خرسندی است. باید با وحدت امنیت موجود را حفظ و این وحدت را به عنوان الگویی به دیگر کشورها معرفی کنیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: مسلمانان و کشورهای اسلامی از ناامنی‌های موجود در منطقه بیشترین ضرر را کرده‌اند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه از استاندار سیستان و بلوچستان خواسته شده تا طرح توسعه پایدار استان را تهیه کند، گفت: وجود پتروشیمی، ایجاد راه‌آهن، توسعه بندر چابهار و توسعه کشاورزی بیانگر اراده دولت تدبیر و امید برای پیشرفت این منطقه از ایران اسلامی است.

کد خبر : ۴۲۰۸۳۰