خبرگزاری کار ایران

برگزاری 200 همایش با موضوع نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۹۸۸

ستاد اقامه نماز اعلام کرد: بیش از 200 همایش تخصصی با عنوان نماز و کاهش آسیب های اجتماعی و 31 اجلاس استانی در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، مسعود دریس مدیر روابط عمومی و امور استان های ستاد اقامه نماز گفت: طرح اجلاس استانی نماز از سال گذشته به طور آزمایشی در کل کشور برگزار شد که با استقبال مردم، نمایندگان ولی فقیه در استان ها، استانداران و سایر نهادهای دولتی و خصوصی رو به رو شد.

وی افزود: در همین راستا قرار شد در کنار اجلاس استانی نماز در هر استان، همایش های تخصصی با موضوع نماز و کاهش آسیب های اجتماعی ویژه اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب را در شهرستان ها برگزار شود.

دریس افزود: برخی از این همایش های تخصصی از 15 مهر ماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه با برنامه ریزی قبلی شورای اقامه نماز استان و با حضور علاقمندان و مروجان، به همراه تجلیل از فعالان عرصه نماز برگزار خواهد شد.

بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز با موضوع تاثیر نماز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان البرز برگزار خواهد شد و ستاد اقامه نماز بر اساس رسالت و ماموریتی که در حوزه فرهنگ دینی در سطح کشور دارد، تلاش می کند تا با برگزاری اجلاس های سراسری نماز گامی موثر در جهت سلامت اجتماعی کشور بردارد.

ستاد اقامه نماز در نظر دارد نماز را به عنوان موثرترین، کم هزینه ترین، مهمترین و اولین عامل پیشگیری از آسیب های اجتماعی معرفی و گام های جدیدی را در حوزه عملی به صورت ایده های جدید و در قالب الگوها و تجربه های موفقی که در حوزه آسیب شناسی اجتماعی انجام گرفته، به جامعه معرفی کند.

ازجمله مصادیق و محورهای اصلی مورد بحث در موضوع اجلاس بیست و پنجم، پرداختن به آسیب هایی مانند اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و آسیب های فضای مجازی و سایبری است.

کمیته علمی بیست وپنجمین اجلاس سراسری نماز درصدد است تا علاوه بر معرفی الگوها و تجارب موفق در زمینه جذب گروه های آسیب پذیر به نماز، محصولات فرهنگی و هنری از جمله کتاب، پژوهش کاربردی، فیلم کوتاه و بلند و خاطرات افراد درزمینه نماز و آسیب های اجتماعی را گردآوری و در اختیار جامعه قرار دهد.

این اجلاس به همت ستاد اقامه نماز و با همکاری نهادهایی همچون معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و معاونت امور تربیتی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود.

سازمان صدا وسیما، معاونت پیشگیری قوه قضائیه، معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و اقدامات تامینی، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی از دیگر نهادهایی هستند که در برپایی این اجلاس مشارکت می کنند.

اجلاس سراسری نماز همه ساله با پیام رهبر معظم انقلاب در یکی از استان ها برگزار می شود که زمان برپایی بیست وپنجمین اجلاس سراسری نماز آذر ماه سال جاری در استان البرز خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز