خبرگزاری کار ایران

مقام‌های بانکوک:

مرگ پادشاه تایلند بر برنامه زمانی انتخابات تاثیری ندارد

بر اساس اعلام مقام‌ها و رسانه‌های محلی تایلند،‌ مرگ پادشاه این کشور روند انتخابات و برنامه زمانی آن را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رسانه‌های محلی امروز – دوشنبه – گزارش دادند که انتخابات عمومی قرار است در سال آینده میلادی و بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، برگزار شود.

مرگ «بهومپیول آدولیاج» که هفته گذشته پس از چندین دهه حکومت درگذشت، پرسش‌هایی در خصوص روند دموکراتیزه کردن این کشور به وجود آورده است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که روند انتخابات ممکن است به تعویق افتاده و و این انتخابات ممکن است از سوی دولت نظامی لغو شود.

تایلند یک سال عزاداری برای پادشاه خود را آغاز کرده است. مرگ پادشاه که در سن ۸۸ سالگی درگذشت، از سوی کاخ سلطنتی در روز پنجشنبه اعلام شده است.

کابینه تایلند درخواست کرده که «مراسم» مردمی برای ۳۰ روز آینده ملغی شده و از مردم خواسته شده تا در این دوره لباس سیاه بپوشند.

روزنامه بانکوک پست امروز – دوشنبه – گزارش داد که مرگ پادشاه طرح‌ها برای انتخابات عمومی سال آینده را تحت تاثیر قرار نداده است.

در این گزارش آمده است: «‌دولت تایلند متعهد به ادامه نقشه راه انتخابات عمومی برنامه‌ریزی شده برای سال آینده است.»

«ویراخون سوکوندهاپاتیپاک»، سخنگوی دولت نظامی از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده است.

وی گفت:« هم اکنون زمان بحث در رابطه با مسائل سیاسی نیست.»

پادشاه تایلند به واسطه تلاش‌ها برای کمک به افراد بی‌بضاعت و توسعه طرح‌های کشاورزی در این کشور،‌ مورد توجه عموم مردم قرار گرفت. وی همچنین به عنوان چهره‌ای که در شرایط بی‌ثبات سیاسی، در تلاش بوده تا ثبات سیاسی را به این کشور بازگرداند، شناخته می‌شود.

دولت نظامی تایلند به مردم این کشور قول داده که در پی مرگ پادشاه، دولت به فعالیت خود برای حفظ وضعیت اقتصادی ادامه دهد.

 

 

 

کد خبر : ۴۱۹۹۱۳