خبرگزاری کار ایران

آغاز ویژه‌برنامه‌های «ماتم ماه» تئا‌ترشهر با دو برنامه نمایشی

آیین‌های عاشورایی و مجالس تعزیه مجموعه تئا‌ترشهر «ماتم ماه» از امروز (دوشنبه ۲۶ مهرماه) با اجرای یک آیین سنتی مذهبی و یک مجلس شبیه‌خوانی در محوطه این مجموعه آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، آیین‌های عاشورایی و مجالس تعزیه مجموعه تئا‌تر شهر «ماتم ماه» از روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه با اجرای یک آیین سنتی مذهبی و یک مجلس شبیه‌خوانی توسط هنرمندان مطرح این عرصه در محوطه این مجموعه آغاز می‌شود.

اولین اجرای این ویژه برنامه به آیین «عَلَم گردانی» و «کُتَل گردانی» به سرپرستی یوسف شاه حسینی از تفرش اختصاص دارد که این برنامه بعد از اذان مغرب و عشا در محوطه تئا‌تر شهر میزبان دوستداران آیین‌های نمایشی عاشورایی خواهد بود.

اجرای مجلس شبیه‌خوانی «حضرت مسلم» به سرپرستی احمد عزیزی بخش دوم برنامه‌های روز اول آیین‌های عاشورایی مجموعه تئا‌تر شهر را تشکیل می‌دهد که این گروه نمایشی بعد از اجرای گروه تفرش برنامه خود را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

آیین‌های عاشورایی و مجالس تعزیه مجموعه تئا‌تر شهر از روز دوشنبه ۲۶ مهر همزمان با پانزدهمین روز از ماه محرم با همکاری مشترک شهرداری منطقه ۱۱ تهران، مرکز هنرهای نمایشی و مجموعه تئا‌تر شهر میزبان علاقه‌مندان به مجالس شبیه خوانی و آیین‌های عاشورایی از مناطق مختلف سراسر کشور خواهد بود. این آیین‌های عاشورایی تا روز جمعه ۳۰ مهر در قالب اجرای برنامه‌های مختلف نمایشی و آیینی میزبان دوستداران حضرت ابا عبدالله خواهد بود.

کد خبر : ۴۱۹۸۹۳