خبرگزاری کار ایران

بهره برداری تولید محصولات پتروشیمی در ایران فاز دوم پتروشیمی کارون آیند

کد خبر : ۴۱۹۸۸

در فاز دوم این مجتمع که آخرین مراحل ساخت را سپری می کند MDI تولید خواهد شد که کاربرد فراوانی در صنایع خودروسازی، رنگ و رزین و فوم دارد. بنازاده ادامه داد: فوم های MDI دارای کیفیت بسیار بالایی است که در ساخت عایق های حرارتی کاربرد دارد و با تولید این محصول، کشورمان از واردات این فرآورده بی نیاز خواهد شد.ب

مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: فاز دوم این مجتمع پتروشیمی به عنوان یک طرح مهر ماندگار تا خرداد 92 به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهران بنازاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مجتمع پتروشیمی به عنوان تنها تولیدکننده ایزوسیانات ها در خاورمیانه در حال فعالیت است که در فاز اول این مجتمع، محصول TBI با حدود 40 هزار تن در سال ظرفیت تولید می شود.

وی افزود: در فاز دوم این مجتمع که آخرین مراحل ساخت را سپری می کند MDI تولید خواهد شد که کاربرد فراوانی در صنایع خودروسازی، رنگ و رزین و فوم دارد.
بنازاده ادامه داد: فوم های MDI دارای کیفیت بسیار بالایی است که در ساخت عایق های حرارتی کاربرد دارد و با تولید این محصول، کشورمان از واردات این فرآورده بی نیاز خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی کارون افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، افزون بر تامین نیاز داخل، امکان صادرات این محصول نیز وجود دارد.

وی با بیان این که نیاز سالانه صنایع داخلی حدود 25 هزار تن MDI است، گفت: ظرفیت تولید این واحد تولیدی 40 هزار تن در سال است که اکنون با پیشرفت کلی بیش از 82 درصد تا پایان کار دولت دهم این محصول استراتژیک روانه بازار خواهد شد.

بنازاده گفت: تمام کالاها و تجهیزات موردنیاز این پروژه تامین و حدود 40 درصد از آن از سوی سازندگان و تامین کنندگان کالای داخلی خریداری شده است.

وی با بیان این که در فاز دوم این طرح 234 میلیون یورو و 231 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، گفت: MDI تولیدی این مجتمع نسبت به محصول کشورهای شرق آسیا از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است.

مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: به علت نزدیک بودن این مجتمع به منابع اصلی تامین کنندگان خوراک، هیچ گونه مشکلی از این بابت وجود ندارد و خوراک موردنیاز از طریق شرکت های مجاور تامین خواهد شد.

وی گفت: فاز دوم این مجتمع دارای 21 ساختمان است که با تولید نیتروبنزن، آمیلین و MDI تحول بزرگی در صنعت پتروشیمی کشور به وجود خواهد آورد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز