خبرگزاری کار ایران

رییس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور:

تحولی در تعامل با انجمن های صنفی کارگری ایجاد نشده است

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۶۳۴

رییس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور می گوید تحولی در تعامل دولت با انجمن های صنفی کارگری ایجاد نشده است.

«اکبر شوکت» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: یکی از وعده های آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری توجه به تشکل ها و انجمن های صنفی بود اما تاکنون دولت در این جهت تحولی ایجاد نکرده است.

شوکت با اشاره به عدم رعایت سه جانبه گرایی و قرار نداشتن انجمن‌های صنفی در مرکز تصمیم گیری‌های اقتصادی و اجتماعی تصریح کرد: در کشور ما هنوز این تفکر نهادینه نشده است که انجمن‌های صنفی کارگری مسئول اصلی انجام امورات جامعه هدف خود یعنی کارگران هستند  و می‌توانند در تصمیم گیری های مهم اقتصادی و اجتماعی نقش اصلی را ایفا می کنند

رییس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور از عدم تعامل وزارت کار و معاونت های مختلف این وزارتخانه با این نهاد صنفی گلایه کرد افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای با بی توجهی ماده 18 قانون بهبود مستمر کسب و کار این ماده قانونی و بخشنامه های سازمانی‌اش دائما در حال سنگ اندازی در مسیر حرکت کارگران ساختمانی و تشکل های آنها است.

این فعال صنفی کارگران ساختمانی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی قانون بیمه کارگران ساختمانی را مورد غفلت قرار داده است، تصریح کرد: این سازمان هیچگونه خدماتی به جز بحث درمان و بازنشستگی به کارگران ساختمانی نمی دهد و با بی توجهی به تشکل مربوطه احراز اشتغال کارگران ساختمانی را به کارگزاری‌ها واگذار کرده است.

شوکت به آمار بالای حوادث کار کارگران ساختمانی اشاره کرد و افزود: بازرسی‌ها و نظارت وزارت کار در این خصوص نامطلوب است و به همین علت انجمن‌های صنفی این درخواست را ارائه داده که بازرسی‌ها و نظارت‌ها به انجمن‌های صنفی واگذار شود.

رییس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی سراسر کشور در پایان خواستار تعقل بیشتر در خصوص بررسی لایحه اصلاح قانون کار شد و بر ضرورت تطابق دادن آن با ماده 73 قانون برنامه پنجم  توسعه تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز