خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه پیام نور لرستان:

120 آزمون در دانشگاه پیام نور لرستان به صورت آنلاین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۴۹

رییس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: 120 آزمون در دانشگاه پیام نور لرستان به صورت آنلاین و بدون کاغذ برگزار می شود.

رییس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: 120 آزمون در دانشگاه پیام نور لرستان به صورت آنلاین و بدون کاغذ برگزار می شود.

یه گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد،ˈ حسن علیزاده ˈ افزود: برگزاری آزمون الکترونیک در 3 مرکز  در واحد دانشگاه پیام نور لرستان براساس اعلام سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور مبنی بر برگزاری آنلاین آزمون های پایان ترم به صورت پایلوت در سه مرکز خرم آباد، الیگودرز و نورآباد برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه 120 دستگاه رایانه برای برگزاری آزمون های آنلاین در اختیار این مراکز قرار دارد،اظهار داشت: نحوه کار به این صورت است که با نصب نرم افزار بر روی رایانه ها سوالات امتحانی مختص هر دانشجو با وارد کردن رمز به صورت آنلاین بر روی سیستم ظاهر می شود و دانشجو فرصت دارد که بین 20 تا 30 دقیقه به سوالات پاسخ دهد و در آخر نیز با انتخاب گزینه پایان توسط دانشجو بلافاصله نمره درس مورد نظر اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه 120 نفر از دانشجویان در سه مرکز پیش بینی شده لرستان با استفاده از شیوه آزمون آنلاین در آزمون های پایان ترم شرکت می کنند، ادامه داد: با توجه به فراهم شدن زیر ساخت های دولت الکترونیک در دانشگاه پیام نور لرستان و صرف 139 میلیون تومان برای اتصال 9 مرکز پیام نور استان به فیبر نوری، این امکان وجود داشت که در سایر مراکز نیز آزمون ها به صورت آنلاین برگزار شوند.

علیزاده همچنین از برگزاری آنلاین امتحانات پایان ترم این دانشگاه از سال آینده خبر داد و گفت: برگزاری آزمون به این شیوه صرفه جویی زیادی بدنبال دارد، به نحوی که در 120 آزمونی که به صورت آنلاین در سه مرکز استان برگزار می شود تنها در بحث کاغذ 20 میلیون ریال صرفه جویی می شود، البته هزینه ای هم که به مراقبین آزمون ها در سطح مراکز استان پرداخت می شود یک میلیارد ریال است که با حذف آزمون های کاغذی از سال آینده این هزینه نیز حذف خواهد شد.

وی در ادامه به تحصیل 27 هزار و 250 دانشجو در 9 مرکز دانشگاه پیام نور لرستان اشاره کرد و افزود: برای برگزاری آزمون های بدون کاغذ در هشت مرکز این دانشگاه با کمبود رایانه مواجه نیستیم و تنها نیازمند تامین 50 دستگاه رایانه برای مرکز خرم آباد هستیم که با توجه به اعتبارات مختص به این بخش مشکلی برای تامین این رایانه ها نداریم.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: در حال حاضر در 520 مرکز دانشگاه پیام نور کشور آزمون های بدون کاغذ در حال برگزاری است که از مزیت های این شیوه می توان به کاهش زمان هر آزمون از دو ساعت به 20 تا 30 دقیقه اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز