خبرگزاری کار ایران

رهبر انقلاب در جمع مسئولان نظام و میهمانان كنفرانس اسلامی:

هر حركت اختلافی در میان مسلمانان بطور قطع، بازی در زمین دشمن است

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۳۳

اصلی ترین سیاست استكبار در مقابله با بیداری اسلامی، به جان هم انداختن مسلمانان در كشورهای اسلامی است/هر حركت اختلافی در میان مسلمانان بطور قطع، بازی در زمین دشمن است.

ایلنا: در خجسته سالروز میلاد سراسر نور پیامبر رحمت، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و فرزند گرامی ایشان، حضرت امام صادق (ع)، جمعی از مسئولان نظام، میهمانان خارجی شركت كننده در بیست و ششمین كنفرانس وحدت اسلامی، سفرای كشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم امروز(سه شنبه) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار كردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریك هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، اتحاد اسلامی را یك شعار مقدس و وحدت میان امت اسلامی را مهمترین پیام رسالت نبی مكرم اسلام (ص) دانستند و با اشاره به حركت بیداری اسلامی در دنیای اسلام بویژه در شمال افریقا، آن را بخشی از تحقق وعده الهی دانستند و تأكید كردند: امروز اصلی ترین سیاست دنیای استكبار برای مقابله با بیداری اسلامی، ایجاد اختلاف و به جان هم انداختن مسلمانان در كشورهای اسلامی است، بنابراین وظیفه خطیر نخبگان دینی، سیاسی و دانشگاهی جهان اسلام تشریح طراحی دشمن برای امت اسلامی و تلاش جدی برای تحقق شعار اتحاد اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه ای، ‌ماه ربیع الاول را بواسطه میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع)، بهار زندگی و حیات خواندند و خاطرنشان كردند: گرامی داشتن این میلاد بزرگ، فقط به جشن و شادی صرف نیست بلكه دنیای اسلام باید رابطه معنوی، قلبی و عاطفی خود را با نبی مكرم (ص) روز به روز تقویت كند.

ایشان یكی دیگر از ضروریات گرامیداشت هفدهم ربیع الاول را تبعیت امت اسلامی از دستورات پیامبر اسلام (ص) دانستند و افزودند: مسلمانان باید دستورات آن بزرگوار را در زندگی خود پیاده و در مسیر دستورات ایشان برای تربیت فردی و اجتماعی و رفتار سیاسی در جامعه، حركت كنند.

رهبر انقلاب اسلامی شرایط دنیای اسلام را برای پیروی عملی از دستورات حضرت خاتم النبیین (ص) را بواسطه آغاز حركت بیداری اسلامی، مهیا و آماده خواندند و تأكید كردند: بعد از دهها سال فشار و سلطه غربیها بر دنیای اسلامی، اینك مسلمانان احساس می كنند كه اسلام، زمینه ساز تحقق عزت، سربلندی و استقلال آنها است و همه آرزوهای امت اسلامی، ‌می تواند به بركت اسلام برآورده شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای، شكل گرفتن احساس تواناییِ ایستادگی در مقابل استثمار و استكبار دولتهای غربی، در میان مسلمانان، و وادار كردن غربیها به عقب نشینی را از بركات بیداری اسلامی برشمردند و افزودند: بیداری اسلامی كه سی و چهار سال قبل در ایران آغاز شد و اكنون در دنیای اسلام در حال گسترش است، از نشانه های تحقق وعده الهی و حركت به سمت پیروزی است.

ایشان خاطرنشان كردند: دنیای استكبار از همان ابتدای حركت بیداری اسلامی تلاش كرده است تا در مقابل آن مشكل و سد ایجاد كند اما اگر مسلمانان به خداوند متعال توكل كنند و عزم جدی برای حركت رو به جلو داشته باشند، سد دشمنان، قطعاً مانع حركت دنیای اسلام نخواهد شد و آنان گام به گام به پیروزیهای بیشتری خواهند رسید.

رهبر انقلاب اسلامی، ایجاد اختلاف و مشغول كردن مسلمانان به یكدیگر را اصلی ترین تلاش دشمنان برای مقابله با بیداری اسلامی دانستند و افزودند: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز از همان ابتدا سیاست ایجاد اختلاف دنبال شد اما جمهوری اسلامی با قاطعیت در مقابل این توطئه ایستاد و پرچم اتحاد اسلامی را برافراشت.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: امام خمینی (ره) در طول حیات خود بارها تأكید كردند كه ما معتقد به برادری اسلامی هستیم و این مسیر، بعد از ایشان نیز تا به امروز، ادامه داشته است.

ایشان تأكید كردند: تنها راه مقابله با توطئه ایجاد اختلاف، احساس اتحاد میان مسلمانان و همچنین در میان گروهها، مذاهب و جناحهای مختلف داخل هریك از كشورهای اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی نتیجه اختلاف میان مسلمانان را به حاشیه رفتن مسئله فلسطین و لزوم ایستادگی در مقابل زیاده خواهی امریكا و غرب دانستند و افزودند: حركت جدیدی كه امروز غربیها در افریقا برای تسلط بر ملتهای آفریقایی آغاز كرده اند، نتیجه اختلافات و مشغول بودن مسلمانان به یكدیگر است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نمونه هایی از نتایج ایجاد اختلاف در میان مسلمانان از جمله فجایع پاكستان، جنگ و كشتار در سوریه، بایكوت شدن صدای مردم در بحرین، و در مقابل هم قرار گرفتن مردم در مصر، تأكید كردند: هر حركت اختلافی در میان ملتهای مسلمان و یا در داخل هر كشور اسلامی، بطور قطع و یقین، بازی كردن در زمینی است كه دشمن طراحی كرده است.

ایشان نخبگان دینی، سیاسی، دانشگاهی و حوزوی كشورهای اسلامی را به جدی گرفتن موضوع وحدت فراخواندند و افزودند: نخبگان امت اسلامی باید ضمن تشریح طراحی خطرناك دشمن برای ایجاد اختلاف، خود نیز از هرگونه اختلاف و یا تحریك احساسات سطحی و عامیانه پرهیز كنند، زیرا برافروختن آتش اختلافها، سرنوشت ملتها را سیاه می كند.

رهبر انقلاب اسلامی، شعار «اتحاد اسلامی» را یك شعار مقدس خواندند و تأكید كردند: اگر امروز پیامبر اسلامی (ص) در میان ما بودند، همه مسلمانان را به اتحاد و پرهیز از اختلافات دعوت می كردند.

در ابتدای این دیدار آقای احمدی نژاد رئیس جمهور در سخنانی ضمن تبریك سالروز میلاد نبی مكرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، پیامبر اسلام را ادامه دهنده و تكمیل كننده راه همه انبیاء الهی برای سعادت بشریت دانست و گفت: تنها راه رستگاری امت اسلامی تبعیت از پیامبر (ص) است.

رئیس جمهور با اشاره به دعوت همه پیامبران الهی بویژه حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) به توحید، خاطرنشان كرد: هدف اصلی مستكبران جهانی و صهیونیستهای بی فرهنگ غارت جهان و سیطره بر آن،‌ از طریق ایجاد اختلاف‌است، بنابراین وحدت مهمترین موضوع در دنیای اسلام و حتی در جهان است.

در پایان این دیدار رهبر انقلاب اسلامی با حضور در میان جمعی از میهمانان شركت كننده در كنفرانس وحدت اسلامی از نزدیك با آنان دیدار و گفتگو كردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز