خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت بهداشت:

عدالت در سلامت مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی وزارت بهداشت است

کد خبر : ۴۱۹۰۹

به طور کلی حاکمیت در حوزه بهداشت و درمان هزینه‌هایی دارد و به نظر نمی‌رسد که نگاه درآمدزایی برای این عرصه مناسب باشد/ چنانکه در بررسی شاخص‌ها می‌بینیم که فقط ۲۰ درصد از خدمات سلامت مربوطه به حوزه بهداشت و درمان و ۸۰ درصد دیگر مربوط به حوزه‌های اجتماعی است.

ایلنا: سرپرست وزارت بهداشت گفت: اجرای عدالت در بخش سلامت و بهداشت جامعه، مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی وزارت بهداشت است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کمیته مسئولیت اجتماعی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱، محمدحسن طریقت منفرد، تامین بهداشت و درمان مردم و اجرای عدالت در سلامت و نیز ارتقای کیفیت و کمیت خدمات را مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی وزارت بهداشت دانست و عنوان کرد: در یک بخش مردمی مانند بهداشت و درمان، پویایی یک پدیده ضروری و همیشگی است.
وی با اشاره به اینکه با پویایی بیشتر باید مسائل حوزه بهداشت و درمان را از نظر کیفیت و کمیت ارتقاء بخشیم یادآور شد: طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، حوزه بهداشت و درمان در ارائه و تحقق مسئولیت‌های اجتماعی تلاش‌های بسیاری انجام داده است.

سرپرست وزارت بهداشت در رابطه با اینکه آیا انجام مسئولیت اجتماعی در سازمان‌ها می‌تواند با نگاه درآمدزایی تلفیق شود؟ تصریح کرد: به طور کلی حاکمیت در حوزه بهداشت و درمان هزینه‌هایی دارد و به نظر نمی‌رسد که نگاه درآمدزایی برای این عرصه مناسب باشد.

وی با بیان اینکه حاکمیت در عرصه مسئولیت اجتماعی دارای سه وظیفه شامل اجرای امنیت، ارائه خدمات سلامت و آموزش می‌باشد خاطرنشان کرد که برای موفقیت در ارائه مسئولیت‌های اجتماعی باید با نگاه منطقی و ایجاد قوانین تسهیل‌کننده در این حوزه حرکت کرد.

۸۰ درصد از خدمات سلامت متعلق به حوزه اجتماعی است

همچنین حسن ابوالقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این زمینه گفت: مسئله مسئولیت اجتماعی رابطه بسیار نزدیکی با حوزه سلامت دارد. چنانکه در بررسی شاخص‌ها می‌بینیم که فقط ۲۰ درصد از خدمات سلامت مربوطه به حوزه بهداشت و درمان و ۸۰ درصد دیگر مربوط به حوزه‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: حوزه اجتماعی در بحث سلامت نقش بسیار پررنگی دارد به همین دلیل توجه به آموزش‌های مردمی از دیگر بحث‌هایی است که می‌توان با آموزش روش‌های صحیح زندگی، تغذیه، رفتارهای اجتماعی و موارد مشابه به انتخاب مسیر مناسب برای سلامتی مردم کمک نمود.

ابوالقاسمی در ادامه یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه‌ها را تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان خواند و گفت: در این حوزه مسئولیت‌های بهداشتی، درمانی و آموزش عمومی نیز متوجه دانشگاه است به طوری که تغییر رفتار مردم و شیوه زندگی از مسئولیت‌های اجتماعی این حوزه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین متذکر شد: سرمایه گذاری با هدف بهبود مسئولیت اجتماعی به دلیل تاثیری که در سلامت جامعه خواهد داشت می‌تواند نقش بسیار مفیدی در کشور داشته باشد.

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ در راستای سیاستهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ترویج و الگوسازی فرهنگ مسئولیت اجتماعی میان سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌ها و واحدهای صنعتی در سطح ملی، اقدام به فعالیت آموزشی و اطلاع رسانی با همیاری رسانه‌های کشور نموده است و ضمن تقدیر از فعالیت جامعه ارتباط جمعی کشور در این راستا از دیدگاه، پیشنهادات و مقالات علمی و فرهنگی صاحبنظران و علاقمندان استقبال می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز