خبرگزاری کار ایران

اوج حساسیت در هفته هشتم لیگ برتر والیبال؛

جدال نفسگیر متین ورامین و پیكان تهران

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۰۷

تیم های پیکان تهران، متین ورامین، کاله مازندران، سایپا البرز، شهرداری ارومیه و میزان خراسان در این روز کار سختی را مقابل حریفان خود دارند چرا که امتیازآوری در این روز می تواند سرنوشت صعود آنها به پلی آف را مشخص کند.

هفته هشتم از دور برگشت لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه 11 بهمن ماه در شهرهای مختلف برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، با نزدیک شدن به پایان مسابقات دور برگشت لیگ برتر والیبال تیم های حاضر برای امتیاز آوری و کسب رده های بالا تلاش بسیاری می کنند تا بتوانند مجوز صعود به پلی آف را به دست آورند اما هفته هشتم از دور برگشت لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه 11 بهمن ماه در شهرهای مختلف برگزار می شود که به دلیل حساسیت بالای برخی مسابقات سازمان لیگ برای چهار مسابقه ناظر ویژه تعیین کرده است.

تیم های پیکان تهران، متین ورامین، کاله مازندران، سایپا البرز، شهرداری ارومیه و میزان خراسان در این روز کار سختی را مقابل حریفان خود دارند چرا که امتیازآوری در این روز می تواند سرنوشت صعود آنها به پلی آف را مشخص کند. این تیم که با اختلاف امتیاز کمی نسبت به یکدیگر در جدول رده بندی قرار دارند باید با تمام داشته های فنی خود به میدان بیایند و باید در انتظار بازی های دیدنی در این هفته بود.

در ورامین تیم متین این شهر از پیکان تهران میزبانی می کند. در این بازی اکبری و کارخانه هر دو برای یک هدف مشترک پا به میدان می گذارند و می خواهند با پیروزی علاوه بر کسب بیشترین امتیاز شرایط خود برای صعود به پلی آف را هموار سازند. پیکان چند هفته ای صدرنشین بوده و با 4 امتیاز اختلاف نسبت به متین خیال آسوده تری دارد. تیم میزبان که در بازی رفت هم پیروز میدان شده بود بازهم تفکر پیروزی بر صدرنشین را دارد اما نباید فراموش کرد که پیکان تنها تیم بدون شکست دور برگشت بوده و برای صعود به پلی آف تنها به یک امتیاز نیاز دارد. در طرف مقابل هم شاگردان کارخانه که تنها در بازی مقابل سایپا شکست را در کارنامه دور برگشت خود ثبت کردند برای جبران امتیاز از دست رفته در خانه و ماندن در جمع چهار تیم برتر در میان هواداران خود قدرت نمایی می کنند. شاید هر دو تیم از حاشیه امنیتی خوبی برای ماندن در جمع چهارتیم برتر برخوردار باشند ولی این بازی از لحاظ حیثیتی برای آنها اهمیت فوق العاده ای دارد. هم اکنون متین با 38 و پیکان با 42 امتیاز در رده های دوم و اول قرار دارند.

در کرج هم دیگر بازی حساس این هفته برگزار می شود. تیم سایپا البرز که با 32 امتیاز در رده چهارم ایستاده در این روز به مصاف پیشگامان کویر یزد می رود. یزدی ها که بعد از چند هفته شکست بالاخره شاهد تغییر مربی شان یعنی میرحسینی بودند حالا با حضور سرمربی جدید خود یعنی ابراهیم وادی مقابل سایپا به میدان می روند. این تیم که در هفته های قبل امتیازات زیادی را از دست داد و منجر به صقوط چند پله ای در جدول رده بندی شد حالا برای اعاده حیثیت به میدان می رود اما این در حالی است که نفرزاده و شاگردان وی در سایپا برای از دست ندادن امتیاز و فرصت صعود در جدول با بهترین شرایط به میدان می روند. در حال حاضر پیشگامان با 30 امتیاز در رده هفتم قرار دارد.

در این بین تیم رده سومی کاله مازندران در آمل به مصاف تیم آلومینیوم المهدی بندرعباس می رود. شاگردان عطایی که هم اکنون 35 امتیازی هستند برای کسب سیزدهمین برد خود تلاش می کنند تا از کورس مدعیان پلی آف عقب نمانند. این در حالی است که آن ها آلومینیوم را در مقابل خود می بینند و باید برابر انگیزه بالای شاگردان دامغانی تدابیر خاصی را بیاندیشند. چرا که بازی رفت دو تیم با پیروزی آلومینیوم همراه بود و دست کم گرفتن این تیم از سوی بازیکنان کاله درس بزرگی را به مازندرانی ها داد. به هر حال در روزی که همه مدعیان کار دشواری را در پیش دارند این تیم هم باید با استرس بالا مسابقه دهد و تنها به گرفتن بیشترین امتیاز فکر کند. آلومینیوم هم اکنون با 22 امتیاز در رده نهم جدول رده بندی قرار دارد.

در تبریز هم تیم شهرداری این شهر از شهرداری ارومیه پذیرایی می کند. ارومیه ای ها که هم امتیاز با سایپا و به دلیل ست برده کمتر با 32 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند به قدرت بازیکنان ملی پوش خود تکیه می کنند تا به توانند با امتیاز گیری از حریف و در صورت لغزش سایپا به رده بالاتر برسد. شاگردان جورجویچ صرب که هفته قبل مقابل پیکان شکست خوردند و نتوانستند از تهران امتیازی را به دست آورند برای جبران آن به تبریز می روند اما تبریزی ها هم که با هدایت احمد مساجدی چند هفته ای است به طعم شکست عادت کردند برای گرفتن حداقل امتیاز از این بازی و تحت حمایت هواداران خود بازی می کنند تا شاید بتوانند در این روز پیروز از میدان خارج شوند و به 17 امتیاز خود بیافزایند.

باریج اسانس کاشان در این شهر از میزان مشهد پذیرایی می کند. این بازی که حساسیت خاص خود را دارد برای میزان از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه این تیم که در حال حاضر در رده ششم قرار دارد تا حدی این احتمال را می دهد که در شرایطی که تیم های بالایی جدول نتوانند نتیجه مورد نظر خود را در هفته های آینده بگیرند، صعود کنند و حتی به پلی آف هم برسند. به هر حال اختلاف امتیاز تیم های رده چهارم تا هفتم این احتمال را به وجود می آورد که منتظر هر اتفاقی بود اما این بازی جدال تفکرات مربیان با انگیزه لیگ است، از یک طرف معدنی و از طرف دیگر قوچان نژاد. هردو مربی که در این فصل به نتایج خوبی هم (با توجه به داشته های خود) رسیدند، می خواهند تا در هفته های پایانی لیگ هر چه دارند را رو کنند و برای آن تلاش می کنند. مطمئنا این بازی هم از جذابیت خاصی برخوردار است و باید منتظر نتیجه آن بود. میزان خراسان و باریج اسانس کاشان هم اکنون با 31 و 24 امتیاز در رده های ششم و هشتم جدول رده بندی قرار دارند.

در آخرین بازی این هفته هم نوین کشاورز در تهران با بازرگانی جواهری گنبد مسابقه می دهد. این بازی که رقابت تیم های ته جدولی است نسبت به سایر مسابقات از حساسیت کمتری برخوردار است اما باید گفت که این دو تیم برای انجام بهترین بازی برنامه دارند. به هر حال آن ها برای دور شدن از خطر سقوط به لیگ دسته اول تلاش می کنند. هم اکنون نوین کشاورز با 14 امتیاز در رده یازدهم و جواهری گنبد با 5 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد.

برنامه کلی مسابقات این روز به شرح ذیل است:

شهرداری تبریز – شهرداری ارومیه

متین ورامین – پیکان تهران

سایپا البرز – پیشگامان کویر یزد

نوین کشاورز – بازرگانی جواهری گنبد

باریج اسانس کاشان – میزان خراسان

کاله مازندران – آلومینیوم المهدی بندرعباس

جدول رده بندی مسابقات هم تا پایان هفته هفتم از دور برگشت به شرح ذیل است:

1- پیکان تهران با 42 امتیاز

2- متین ورامین با 38 امتیاز

3- کاله مازندران با 35 امتیاز

4- سایپا البرز با 32 امتیاز

5- شهرداری ارومیه با 32 امتیاز

6- میزان خراسان با 31 امتیاز

7- پیشگامان کویر یزد 30 امتیاز

8- باریج اسانس کاشان 24 امتیاز

9- آلومینیوم المهدی بندرعباس با 22 امتیاز

10- شهرداری تبریز با 17 امتیاز

11- نوین کشاورز با 14 امتیاز

12- بازرگانی جواهری گنبد با 5 امتیاز

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز