خبرگزاری کار ایران

ویکی لیکس فاش کرد:

کلینتون از حمایت مالی و لجستیکی عربستان و قطر از داعش آگاه بوده است

جدیدترین اسنادی که توسط سایت «ویکی لیکس» منتشر شده است، نشان می‌دهد که کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حمایت مالی عربستان سعودی و قطر از گروه تروریستی داعش آگاه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، بر اساس اسنادی که توسط ویکی لیکس فاش شده است، پیامی در مجموعه ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به «جان پودستا» رئیس کمپین انتخاباتی وی وجود دارد که نشان می‌دهد کلینتون از این مساله که دولت‌های عربستان سعودی و قطر برای تروریست‌های داعش کمک مالی و لجستیکی فراهم می‌کردند، آگاه بوده است.

این تبادل ایمیلی با طرح هشت بندی کلینتون برای مقابله با داعش آغاز شده است که در آن نیروهای پیشمرگه نیز مورد اشاره قرار گرفته‌اند.

کلینتون در ادامه تاکید کرده است که آمریکا آماده تجهیز گروه موسوم به «ارتش آزاد» در برابر دولت سوریه بوده و خواستار اعمال فشار بر عربستان سعودی و قطر است.

در ادامه آمده است: «در حالی که این عملیات نظامی/ شبه‌نظامی پیش می‌رود، ما باید از ابزارهای دیپلماتیک و رویکردهای اطلاعاتی سنتی‌تری برای اعمال فشار بر دولت‌های عربستان سعودی و قطر که در حال فراهم کردن حمایت مالی و لجستیکی از داعش و سایر گروه‌های رادیکال سنی در منطقه هستند، استفاده کنیم.»

کلینتون اوایل سال جاری میلادی نیز دولت‌های کویت و عربستان را به حمایت از تروریسم در منطقه متهم کرده بود.

ایمیل کلینتون به پودستا در آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی و بلافاصله بعد از آغاز عملیات ائتلاف ضدداعش نوشته شده است. هر دو کشور عربستان و قطر، عضو این ائتلاف هستند.

 

کد خبر : ۴۱۸۶۳۴