خبرگزاری کار ایران

ادعای روزنامه عربستانی:

دور جدید ثبت‌نام اعضای آسیایی شورای اجرایی فیفا برای انتخابات/ رقیب کفاشیان وارد می‌شود

هیاتی از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری نشست‌هایی با مقامات فیفا راهی زوریخ پایتخت سوئیس شد.

به گزارش ایلنا، یک روزنامه عربستانی با انتشار خبری درباره سفر هیاتی از کنفدراسیون فوتبال آسیا به مقر فیفا در سوئیس نوشته است: «هیات اعزامی AFC در زوریخ در خصوص مباحث مختلفی با مقامات فیفا به مذاکره خواهد پرداخت و همچنین نحوه برگزاری انتخابات جدید اعضای آسیایی شورای اجرایی فیفا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد».

این روزنامه عربستانی در ادامه خبر خود آورده است: «انتخابات پیشین شورای اجرایی فیفا با اتحاد اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر رد صلاحیت سعود المهندی، نامزد قطری احراز این پست در حضور جیانی اینفانتینو، رئیس سوئیسی فیفا لغو و به زمان دیگری موکول شد».

به نوشته روزنامه عربستانی برای برگزاری دوباره انتخابات شورای اجرایی فیفا ثبت‌نام‌های جدید صورت خواهد گرفت و این پروسه چهار ماه زمان می‌برد. در این میان سعود المهندی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال قطر و نامزد شورای اجرایی فیفا به توصیه کمیته اخلاق فیفا حق شرکت در انتخابات را ندارد، اما با رایزنی‌های صورت گرفته توسط هیئت اعزامی کنفدراسیون فوتبال آسیا به مقر فیفا شاید بتواند دوباره اجازه ثبت‌نام داشته باشد.

براساس این گزارش، قطری‌ها تصمیم دارند تا در صورت عدم تأیید صلاحیت سعود المهندی؛ شیخ حمد بن احمد آل ثانی، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور جایگزین او در انتخابات اعضای آسیایی شورای اجرایی فیفا شود.

علی کفاشیان، نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران یکی از کاندیداهای انتخابات شورای اجرایی فیفا در دوره پیشین بود و ثبت‌نام او در دوره جدید این انتخابات هنوز مشخص نیست. کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند سه عضو را به شورای اجرایی فیفا معرفی کند.

 

کد خبر : ۴۱۸۵۶۳