خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه اتومبیل کرایه در گفت‌وگو با ایلنا:

از سال 92 افزایش قیمت نداشتیم/ تاکسی‌های فرودگاه هر مبلغی که دل‌شان بخواهد کرایه می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۹۰۴

رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه گفت: مردم باید از مراکزی اتومبیل تهیه کنند که دارای کد باشند.

رئیس اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با قیمت کرایه آژانس‌ها و خودروهای کرایه ای گفت: از سال 1392 تا به امروز هیچگونه تغییری در نرخ کرایه آژانس‌ها نداشته‌ایم و تمام قیمت‌ها مصوب سال‌های قبل است.

قاسم قربانی‌خواه ادامه داد: ما آنالیز قیمت‌های جدید را به اتاق اصناف ارائه دادیم و آنها نیز به سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام کرده اند اما هنوز هیچ تغییر قیمتی نداشته‌ایم.

وی در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌های فرودگاه‌ها گفت: این مورد یکی از مواردی است که ما همواره اعتراض خود را از طریق کانال‌های متعدد اعلام کرده‌ایم. در این مورد تخلف صورت گرفته و فرودگاه‌ها مستقلا به برخی شرکت‌ها که زیر مجموعه این اتحادیه نیستند و جواز کسب ندارند دکه‌ای اجاره می‌دهند و آنها هم هر قیمتی که صلاح بدانند از مشتری اخذ می کنند. به همین جهت است که تفاوت کرایه تاکسی های فرودگاه‌ها با سایر مراکز کرایه ماشین اختلاف زیادی دارد.

قربانی‌خواه ادامه داد: همین امر سبب می‌شود که هیچ گونه نظارتی از سوی اتحادیه بر روی این موسسات نباشد و آنها هر قیمتی که بخواهند از مشتری بگیرند و ما نمی‌توانیم به شکایات مردم در این موضوع رسیدگی کنیم.

قربان‌خواه  تصریح کرد: ما در اتحادیه یک تیم 8 نفره برای اخذ و رسیدگی شکایات مردمی داریم. معمولا شکایاتی که به ما می‌شود در مورد قیمت است. ما پول اخذ شده اضافی را به مشتری عودت می دهیم و در صورتی که موسسه‌ای دوبار این تخلف را تکرار کند صاحب امتیاز موسسه را به اتحادیه دعوت می کنیم و به او اخطار کتبی می‌دهیم البته برخی موارد هم بوده که پرونده را به تعزیرات ارجاع دادیم.

وی ادامه داد: مردم نیز باید در این مورد ما را کمک کنند و از مراکزی اتومبیل تهیه کنند که دارای کد باشند زیرا در آن صورت ما می توانیم بر روی کار آنها نظارت داشته باشیم و به شکایات رسیدگی کنیم.

قربان‌خواه اظهار داشت: شرکت‌های اینترنتی مانند تاپسی یا اسنپ نیز بدون مجوز از این اتحادیه فعالیت می کنند و در صورت وقوع هر اتفاق این اتحادیه هیچ مسولیتی را قبول نخواهد کرد.

وی در پایان گفت: ما با داشتن 1052 عضو فعال و بیش از 70 هزار راننده یکی از بزرگترین اتحادیه‌های کشور هستیم.    

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز