خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور مطرح کرد؛

بیمه 500 هزار کارگر ساختمانی در حد شعار باقی نمانَد

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور می‌گوید بیش از 500 هزار کارگر ساختمانی نگران هستند که بیمه کردن آنها در حد شعار باقی بماند و تا پایان عمر دولت یازدهم هم محقق نشود.

«اکبر شوکت» در گفتگو با ایلنا؛ با یادآوری اینکه قرار بود در سال جاری 300 هزار کارگر ساختمانی بیمه شوند، اظهار داشت: این وعده تاکنون محقق نشده و نگرانیم با توجه به اینکه به سال آخر دولت یازدهم رسیده‌ایم؛ این وعده دولت محقق نشود.

این فعال صنفی کارگری افزود: کارگران ساختمانی در سراسر کشور در شرایط طاقت‌فرسایی کار می‌کنند و نمی‌خواهند بیمه نمودن آنها درگیر و دار شعارهای انتخاباتی باقی بماند.

وی با بیان اینکه بیش از 500 هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه نشده‌اند، تصریح کرد: روند بیمه کردن کارگران ساختمانی کند است از همین رو انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در سراسر کشور نگرانی‌های خود را در این خصوص به گوش مسئولین در وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی رسانده‌اند.

شوکت با اشاره به سامانه رفاه ایرانیان افزود: قرار شده کلیه کارگران ساختمانی که تاکنون بیمه شده‌اند در این سامانه ثبت شوند و در مراحل بعد با استفاده از تحلیل آماری بیمه شدگان، کارگران ساختمانی را که تاکنون بیمه نشده‌اند هم بیمه شوند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان قم افزود: پیش از این زیرساخت کافی برای ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی وجود نداشت و انجمن‌های صنفی نیز در این خصوص از امکانات کافی برخوردار نبودند.

این فعال صنفی کارگر در پایان با اشاره به فقدان امنیت شغلی و مشکلات معیشتی کارگران ساختمانی اظهار امیدواری کرد که وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی در این خصوص با جدیت بیشتری وارد عمل شوند تا قبل از پایان دولت یازدهم بیش از 500 هزار کارگر ساختمانی را بیمه کنند.

کد خبر : ۴۱۷۳۲۶