خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری مازندران:

تهدید و جنگ سایبر به اندازه جنگ فیزیکی مهم است

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۲۹۹

رییس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری مازندران گفت: پدافند غیرعامل موضوعی است که باید مورد توجه جدی مسئولان دستگاههای اجرایی و ادارات مرتبط قرار گیرد.

 به گزارش ایلنا از ساری ،رییس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری در آیین اختتامیه رزمایش پدافند غیر عامل سایبری کشور در بندر نوشهر، گفت: کاهش سطوح آسیب پذیری داده ها ، افزایش ضریب امنیتی فضای تولید وتبادل اطلاعات و افزایش پایداری، از اثرات اجرای پدافند غیرعامل در فضای سایبری دستگاه هاست.

رییس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات با بیان اینکه تهدید و جنگ سایبر را باید به اندازه جنگ فیزیکی مهم پنداشت، افزود: مسلماً کشورهائی آسیب پذیر تر هستند که به شبکه های فناوری اطلاعات نا امن اتکای بیشتری دارند .

وی با اشاره به این که با توجه به گسترش روز افزون کاربری و کاربران فضای سایبر در ایران، نیاز به افزایش توانمندی های ایمنی بومی کشورمان بسیار محسوس است، عنوان نمود: می بایست به شاخصه امنیت ( امنیت، ایمنی و پایداری) در راستای توسعه توجه جدی شود .

ابوذر قربانی بیان کرد: پدافند غیرعامل در جهان هستی از قدمتی به اندازه تاریخ زندگی انسان برخوردار است و جنگ خندق و تاکتیک کندن خندق از نمونه های پدافند غیرعامل در تاریخ صدر اسلام است.

رئیس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری مازندران نیز گفت: پدافند غیرعامل موضوعی است که باید مورد توجه جدی مسئولان دستگاههای اجرایی و ادارات مرتبط قرار گیرد.

ابوذر قربانی افزود: درقوانین برنامه چهارم توسعه و پنجم توسعه نیز این موضوع مطرح شده و مقام معظم رهبری هم به تمامی دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی تاکید کرده تا برای پیشگیری از تهدیداتی که می تواند به حوزه فناوری اطلاعات لطمه وارد کند از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز