خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان :

فعالیت‌های کمیته امداد الگوی مناسبی برای اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه کمیته امداد خانه ولایت است، اظهار کرد: فعالیت‌های کمیته امداد الگوی بارز اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند سرمشق قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛ هدایت صفری در دیدار با امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه کمیته امداد خانه ولایت است، اظهار کرد: همراهی ائمه جمعه به لحاظ جایگاهی که در جامعه دارند، موجب همکاری و مشارکت بیشتر مردم و در نتیجه ریشه کنی فقر در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه و کمیته امداد هر دو به صورت مستقیم زیر نظر رهبری فعالیت دارند، بیان کرد: از همین دیدگاه همراهی و همکاری این مجموعه موجب رفع مشکلات محرومان و فقر و محرومیت خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین با حضور در جمع همکاران امدادگر شهرستان ابهر با تاکید بر همدلی و همزبانی و اشاره به اساسنامه کمیته امداد اظهار کرد: بحث خرد جمعی و فعالیت دانش بنیان بودن  از مهم‌ترین اهداف فعالیت این نهاد است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: پشتیبانی و تعامل همه حوزه‌ها و پرهیز از یک بعدی و جزیره‌ای کار کردن، ایجاد رقابت سالم در فعالیت‌ها و نوآْوری و خلاقیت از دیگر اهداف فعالیت این نهاد است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه در دیدار با نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته امداد در حمایت از محرومان جامعه با اشاره به اقدمات نهادهای بین‌المللی در ریشه‌کنی فقر اظهار کرد: در ایران نیز نهادی با عنوان کمیته امداد برای حل مشکلات نیازمندان تشکیل شده و قریب به ۳۸ سال است که فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: این نهاد زنجیره مهمی را به خانواده‌های زیر پوشش با هدف احیای عزت نفس و کرامت انسانی جامعه مددجویی ارائه می دهد.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کار امداد مقدس، باارزش و سخت است، گفت: با توجه به محرومیت بالا و امکانات محدود و نسبت به اصلاح الگوی زندگی در خانواده های زیر پوشش اقدام شود.

محمدی عزیزی به بحث اشتغال در امداد و تلاش این نهاد برای رفع آن اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال برای خانواده‌های زیرپوشش بسیار مهم است، چرا که بیکاری مشکل اصلی خانواده‌ها بوده و اگر این معضل حل شود، مشکل خانواده ها نیز حل می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه در دیدار با فرماندار ابهر با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه اشتغال افزود: طی سال گذشته ۳ هزار شغل در استان ایجاد شده است و برای اشتغالزایی بیشتر ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در روستاها مورد نظر است.

هدایت صفری با بیان اینکه فعالیت های امداد مصداق بازر اقتصاد مقاومتی بوده و در رفع محرومیت و فقر تاثیر دارد، تصریح کرد: باید برای فعالیت بیشتر این حوزه همکاری و هم افزایی بیشتری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به توانمندی‌های شهرستان ابهر در حوزه گردشگری و لزوم استفاده از این ظرفیت‌ها اظهار کرد: روستاهایی در شهرستان وجود دار که می‌توانند در جذب توریست فعال شوند و برای رفع مشکل اشتغال از آنها بهره گرفته شود.

فرماندار ابهر نیز در این دیدار به بحث اشتغال در کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این نهاد همواره کارهای نو انجام داده و طرح‌های این نهاد با مبالغ پایین در راستای توسعه رویکرد کارآفرینی نوین انجام می‌شود.

کد خبر : ۴۱۷۲۶۹