خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر صنعت:

رضایت بخش خصوصی شاخص ارزیابی رایزنان بازرگانی است

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۱۳۶

قائم‌مقام وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت گفت: رایزنان بازرگانی باید بتوانند در بخش اقتصادی کشورهای هدف بدون محدودیت سیاسی فعالیت کنند و بالاترین شاخص در ارزیابی رایزنان بازرگانی میزان رضایت بخش خصوصی از آنهاست.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج در جلسه‌ای با نمایندگان تشکل‌های صادراتی‌، درخصوص انتظار آنها از رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای دیگر، گفت: ذینفعان اصلی تجارت در کشور بخش خصوصی و تشکل‌ها هستند و باید بخش قابل توجهی از خدمات سازمان توسعه تجارت در راستای تامین انتظارات آنها باشد.

وی با بیان اینکه کار اصلی توسعه تجارت به عهده تشکل‌هاست و آنها واسطه میان سازمان توسعه تجارت و بنگاه‌های بخش خصوصی هستند، اضافه کرد: ما از حضور نماینده هرکدام از تشکل‌های صادراتی در کشورهای هدف حمایت می‌کنیم.

خسروتاج با تاکید بر ایجاد میزهای تخصصی صادراتی، اظهار داشت: ما می‌‌توانیم دو گروه میزهای کالایی و کشوری ایجاد کنیم و در هر یک از این میزها باید مشخص شود که چه کالاهایی در سبد صادراتی نقش کلیدی دارند و مزایای رقابتی آنها چیست؟ بهترین بازار هدف در کدام کشور برای این کالاهای صادراتی وجود دارد؟

وی ادامه داد: همچنین این میزها می‌توانند از شرکت‌هایی که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران دارند حمایت کرده و در این راستا موثر عمل کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه اتحادیه‌ها و تشکل‌ها باید در سیاست‌گذاری‌ و تصمیم‌گیری‌ در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها و رفت و آمد هیأت‌های تجاری نقش موثری داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه سیستم مشخصی ایجاد شود و نقش میزهای صادراتی مدنظر قرار گیرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به لزوم وجود یک ساختار تشکیلاتی واحد که متولی مسائل صادرات باشد، گفت: یک نهاد متولی باید فصل‌الخطاب امر صادرات کشور باشد.

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در صورت عدم ارتباط مناسب با تشکل‌ها، سازمان نمی‌تواند روند صادرات کشور را رصد کند، عنوان کرد: برای شناخت وضعیت کنونی و پیش‌بینی آینده ابزار ما تعامل با تشکل‌ها و شناخت مشکلات است؛ از همین رو انتظار داریم تشکل‌های صادراتی نیز در همین زمینه عمل کنند.

وی تدوین برنامه راهبردی را یکی الزامات توسعه صادرات دانست و خاطرنشان کرد: از تشکل‌ها دعوت می‌کنیم در تدوین برنامه راهبردی با ما همراهی کنند که براساس آن هدف‌گذاری توسعه صادرات انجام شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان تشکل‌ها و اتحادیه‌های تولیدی و صادراتی نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد افزایش ارتباط با سازمان توسعه تجارت مطرح کردند.

همفکری سازمان با تشکل‌ها در تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها، پیگیری در مورد مشکلات تجار و بازرگانان کشور به ویژه مشکلات مربوط به مالیات، عوارض و بیمه‌های اجتماعی و...، ایفای نقش موثرتر رایزنان بازرگانی در راستای نیل به اهداف صادرات و ... از جمله خواسته‌های تشکل‌های صادراتی از سازمان توسعه تجارت بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، در این جسله که امروز چهارشنبه در سالن مروارید برگزار شد، نمایندگانی از  انجمن صنایع و معادن سرب و روی، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان، اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، کانون انجمن‌های صنایع غذایی، اتحادیه صادرکنندگان آبزیان، انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، انجمن صنفی صنعت سیمان، سندیکای صنعت برق، انجمن تولیدکنندگان وصادرکنندگان مولیبدن و ... حضور داشتند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز