خبرگزاری کار ایران

مجری طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی سابا هشدار داد:

خودداری هیئت‌ها و تکایا از تامین غیرمجاز برق

مجری طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) گفت: مردم از اقدام برای تأمین غیرایمن و غیراصولی برق هیئت‌ها و تکایا خودداری کرده و به شرکت‌های توزیع برق مراجعه کنند.

"احمدرضا توکلی" با اشاره به آغاز برپایی هیئت‌ها و تکایای مذهبی در روزهای سوگواری ماه محرم و صفر گفت: در برپایی هیئت‌ها و تکایا، بیشترین مصرف برق این بخش به مصارف روشنایی بازمی گردد که توصیه می‌کنیم مسئولان هیئت‌ها همواره از سیستم‌های روشنایی راندمان بالا و لامپ‌های کم مصرف استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون لامپ‌های کم مصرف LED و SMD در بازار وجود دارد که اینگونه لامپ‌ها علاوه بر اینکه روشنایی مطلوب را تأمین می‌کنند، بسیار کم مصرف بوده و از عمر بسیار بالایی برخوردار هستند.

مجری طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی سابا با تاکید بر خطرهای جانی و مالی استفاده غیراصولی و غیرمجاز از شبکه برق گفت: استفاده غیر مجاز از شبکه برق علاوه بر به خطر افتادن جان هموطنان، باعث افت ولتاژ در شبکه برق شده و این امر ممکن است خسارت‌های مالی برای مشترکان را به دنبال داشته باشد که از نظر شرعی، اخلاقی و قانونی جایز نیست.

وی افزود: شرکت‌های توزیع برق در سراسر کشور آماده تأمین برق مورد نیاز هیئت‌ها و تکایا به صورت اصولی و ایمن در ایام محرم هستند و این کار در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

توکلی خاطرنشان کرد: شرکت‌های توزیع برق مورد نیاز را از محل‌هایی تأمین می‌کنند که فشاری به شبکه تحمیل نشده و خللی در تأمین برق سایر مشترکان و ایمنی آن‌ها به وجود نیاید.

 

کد خبر : ۴۱۷۰۴۶